EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Интернет/тв пакет – най-изгоден вариант

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Интернет/тв пакет – най-изгоден вариант

mail13:30 | 05.10.2012прегледи 2360 коментарикоментари 0


Десислава Николова, финансов анализатор на www.moitepari.bg
Запитвали ли сте се какъв разход от семейния бюджет представлява месечната такса за Интернет, телевизия и домашен телефон? А замисляли ли сте се, как да оптимизирате тези плащания? Нужно е само да обърнете внимание на няколко неща.
Какво да включва договорът?
Вариантите са два - всяка услуга с отделен договор или в пакет от услуги в един договор. В днешно време, освен интернет, немалка част от компаниите предлагат и други услуги като телевизия, телефон и дори радио. Пакетните услуги са вариант, чрез който може да бъде спестена немалка сума. При избор на такава услуга месечния разход намалява двойно. Така например средномесечната такса на пакет от Интернет и телевизия за гр. София при едногодишен договор започва от 17.40 лв. при по-икономичните пакети и достига до 40.00 лв.
С или без промоционална месечна такса
Напоследък свикнахме да виждаме подобни предложения, но с това се появиха и някои трудности. Една от тях е това, че някои от офертите са с промоционална месечна такса, валидна за определен период от срока на договора. Ето една действителна оферта: Промоционална такса от 4.95 лв. за първите 6 месеца от едногодишния договор. След този срок се прилага стандартната такса от 45.00 лв. Друг доставчик пък няма промоция и събира стандартна месечна такса за целия срок в размер на 20.00 лв. Въпросът е коя оферта е най-изгодна.
МОИТЕ ПАРИ предлага прост отговор на този въпрос и той се нарича „среден размер на месечната такса”. Според конкретните примери средната такса по промоционалната оферта се оказва с почти 60 лв. годишно по-неизгодна от стандартната и то при една и съща скорост на интернет връзката. С този елементарен пример се вижда, че не винаги промоционалната оферта е най-добрата оферта. Благодарение на сравнението по показателя „средна месечна такса” можете да си спестите значителна сума пари.

Инсталационната такса
Таксата е известна още и като „такса включване” и заедно с другите съпътстващи разходи (например за оборудване) също могат да оскъпят значително офертата и да повлияят върху избора на доставчик. Като цяло в София и големите градове броят на тези фирми е значителен и конкуренцията не позволява фирмите да събират такси за инсталация с висок размер. Не така стоят нещата, обаче в останалите градове, където тази такса може да достигне 60 лв. Често условие да не се събере такава такса е подписване на договор за определен срок. Безсрочните договори имат предимството, че клиента може да се откаже без неустойки във всеки един момент, но пък за сметка на това са значително по-скъпи и неизгодни.
Единична или пакетна услуга
Изчисленията показват, че единичните услуги са значително по-скъпи от тези, предлагани в пакет. Например взимаме от произволно избран доставчик единичната услуга телевизия и единичната услуга интернет. На първата цената е 20 лв. месечно, а за ползване на интернет месечната такса е 25 лв. В същото време компанията предлага пакет от тези две услуги с абсолютно същите условия, като скорост на връзката, брой телевизионни програми и т.н. Докато сумата от двете услуги, ползвайки ги поотделно е 45 лв. на месец, то като пакетна те се предлагат с цели 20 лв. по-малко на месец. Това е годишен разход от 240 лв., който спестяваме, закупувайки същото качество на услугите, но в комбинация. Разбира се, че може да има случаи, в които тази разлика е по-малка или по-голяма. Основно правило в този бизнес, обаче е в пакет услугите да са със значително по-ниска такса.
Използвайте бонус програмите
Някои от доставчиците предлагат допълнителни екстри и програми, за да привлекат нови клиенти. Възползвайте се от тях, ако можете. Програмата „Доведи приятел” е най-често срещана, като според нея доставчика дава като бонус една месечна такса, ако клиент доведе нов абонат. В някои случаи дори и двамата клиенти получават този бонус. Друг често срещан способ за привличане на клиенти е предоставяне на безплатно оборудване. Техническите параметри при избора на оферта и цената на конкретната услуга или пакет са двата основни фактора определящи избора. Оптималният избор е този, който предполага добър синхрон между тези два фактора, като междувременно с това може да бъде спестена една немалка сума пари.

 


Тагове: интернет, тв, пакет
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg