EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Инфлацията носи изненади за сватбения бизнес

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Инфлацията носи изненади за сватбения бизнес

mail13:01 | 07.11.2022прегледи 1898 коментарикоментари 0


Пандемията от КОВИД-19 създаде трайна тенденция за организирането на семпли сватбени тържества – в тесен кръг от близки и приятели, което пести разходи за наем на пищни зали. Повишаването на цените на редица стоки и галопиращата инфлация също оказват влияние върху организирането на чакания с нетърпение сватбен ден. Предпочитано място за ритуалите в Бургас остават плажовете и широките пространства с панорамна гледка към морето, споделиха за БТА собственици на сватбени агенции в града. 

"Тази година организирахме много повече изнесени ритуали в тесен кръг – с между 10 и 12 човека. Причина за по-пестеливите нагласи на младоженците е и инфлацията, но и фактът, че едно сватбено тържество обикновено се организира година напред. Хората са изплашени от последните два сезона, че може да се подготвят дълго, а накрая всичко да се провали заради пандемията. Имахме и такива случаи. Някои младоженци избират първо да направят сватбения ритуал, а на по-късен етап да организират и сватбените си тържества. По Черноморието винаги са се предпочитали сватбите на открито. Младоженците искат да са край морето, да имат хубава гледка и по възможност да са на пясъка. Клиентите ни са много различни. Имаме такива, които биха дали 3000 лева за видеозаснемане и по-малко от 1000 лева за украса. Често желанията са различни - някои искат да има фойерверки, а други да са с приказни рокли и костюми", каза Светлана Пискунова, собственик на сватбена агенция "Перфекта". 

Лек скок на разходите за видеооператор, диджей и фотограф 

"Трудно е, но в крайна сметка, който е решил да се жени, се жени. Последните няколко години бяха трудни за бизнеса. И за самите клиенти се оказва трудно – имаме висока инфлация, цените се вдигат. Ние се опитваме да задържим цените на нивата от 2020 и 2021 година, но всичко зависи от това какво ще се случи след Нова година, защото сме на свободния пазар и понасяме сериозни удари", каза собственикът на "Парти Сървиз Крис" Христина Секлемова. 

По думите ѝ, въпреки пандемията и повишаването на цените на стоки и услуги, не липсват младоженци, готови да платят сериозни суми за скъпи сватбени церемонии. 

"Но има и клиенти, които намалят планувания бюджет. Избират например изкуствени вместо естествени цветя, ако говорим за декорация. Но тя често остава на заден план, защото са най-важни видеото, диджеят и фотографът, които леко завишиха цените. Разбираемо е за колегите, тъй като те инвестират в доста скъпа техника", допълни Секлемова. 

Бъдещи булки от чужбина избират по-достъпни рокли в България 

Голяма част от младоженците в Бургаско са българи, които живеят в чужбина или смесени двойки – тенденция, която се наблюдава през последните 5-6 години, каза за БТА Силвия Танева, собственик на сватбена агенция "Брилянтин". 

"Българките, които живеят зад граница, предпочитат да закупят своите рокли в България, защото от икономическа гледна точка, една рокля у нас излиза много по-изгодно. Давам пример - ние сме официален представител на фирма, която има 60-годишна история в изработването на сватбени тоалети, с магазини в целия свят. Цените на моделите ѝ се определят от икономическата конюнктура на дадена страна. Ако една рокля у нас струва 2000 лева, същата ще се продава за 2000 евро в Германия или 2000 паунда във Великобритания. Все повече булки се свързват с нас от чужбина. А когато една рокля се закупи, често се налага да претърпи някаква преработка. И тези услуги се извършват в България, тъй като са много по-достъпни", разкри Танева. 

И след пандемията все повече младоженци избират семпли тържества в тесен семеен кръг, което позволява по-голяма дистанция и спестяване на сериозни разходи, но и дава възможност за по-смели решения при избор на декорация, стана ясно от думите на Силвия Танева. 

В Бургас, Плевен, София, Пловдив – сватбени агенции все по-обединени за създаването на браншова организация 

Първата подобна организация (Асоциация на бургаските сватбени агенти), обединила няколко сватбени агенции в Бургас, е направена преди почти 10 години по инициатива на сватбена агенция "Брилянтин". Към днешна дата обаче дейността ѝ е прекратена, допълни Танева. 

"Опитваме да направим подобно сдружение на сватбените агенции, а дори и синдикат. Вече сме установени 15 агенции, които категорично са на светло, работят добре. Мислим да се сдружим по някакъв начин, но според мен е още рано. Нашето желание е този бизнес да бъде легализиран по някакъв начин и да се погледне по-сериозно на него. Има доста колеги, които са в "сивия сектор", а това се отразява зле на самия бизнес. Идеите са много, но въпросът е докъде ще стигнем, защото това не е първи опит за сдружаване на бранша. Вече сме разговаряли с колеги от Плевен, София, Пловдив. Идеята ни е във всеки голям град да опитаме да се направи местно сдружение, а след това и национално. Почти като това, което направиха като сдружение диджеите, видеооператорите и сватбените фотографи в България", каза Христина Секлемова. 

"Все по-често виждаме желание у колегите за възраждане на такава организация. Това е нещо, което може в пълна степен да защитава в много отношения сватбените агенции", допълни и Силвия Танева. 


На 17, 18 и 19 ноември (четвъртък, петък и събота) в Бургас ще се състои третото издание на Grand Wedding Expo. Форумът в Гранд хотел и СПА Приморец идва след двегодишно прекъсване и ще предложи още по-богат микс от специалисти и услуги, свързани със специалното тържество. Флористи, сватбени агенции, фотографи, сладкари, дизайнери на булчински рокли, ювелири, бармани, коафьори и гримьори, шеф-готвачи от Бургас, региона и цялата страна, са само част от специалистите, които ще покажат своята работа на бъдещите младоженци.

/БТА/


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg