EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Инфраструктурни проекти на финала

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Инфраструктурни проекти на финала

mail07:15 | 07.06.2013прегледи 1408 коментарикоментари 0


Четири големи инфраструктурни проекта, които се финансират по ОП „Транспорт”, са във финален етап на изпълнение и се очаква да бъдат пуснати в експлоатация до края на лятото. Това стана ясно по време XIV заседание на Комитета за наблюдение на програмата. Сред тях са първият участък на жп линията Пловдив – Бургас, лот 1 на АМ „Струма”, лот 4 на АМ „Тракия” и връзката на Софийския околовръстен път с АМ „Хемсус”.

„В рамките на ОП „Транспорт” са положени 27 км нови жп линии, 169 км жп линии са рехабилитирани, изградени и модернизирани са 82 км пътища, построени са 13 км метромрежа с 13 нови метростанции”, каза инж. Галина Василева, директор на дирекция „Координация на програми и проекти” в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. По думите й до този момент са договорени над 1,962 млрд. евро, което представлява около 98% от бюджета, а разплатените средства надхвърлят 930 млн. евро.

По време на заседанието на Комитета за наблюдение бе взето решение да бъдат прехвърлени 10 млн. евро от четвърта приоритетна ос към трета, като средствата ще бъдат приоритетно инвестирани за модернизирането на железопътните гарови комплекси. Подкрепено бе и предложението подготовката на АМ „Хемус” да се финансира през Техническа помощ на Оперативна програма „Транспорт”.

В рамките на дискусиите от Национална компания „Железопътна инфраструктура” отчетоха, че е напълно завършен и пуснат в експлоатация първият железопътен проект, който се финансира по Оперативна програма „Транспорт”. Трасето Свиленград – турска граница бе открито на Деня на Европа – 9 май и позволява скорости от 160 км/ч. Целта на НКЖИ е до края на този програмен период да бъде изцяло завършено направлението Пловдив – турска/гръцка граница, като на този етап се работи в частта Димитровград – Свиленград. В близките месеци се очаква да бъде завършена работата и по лот 1 (Михайловец – Калояново) на жп проекта Пловдив – Бургас, като неговото изпълнение се оценява на 98 – 99 %. С добри темпове се движи работата и по другите две отсечки на проекта, като по лот 2 (Стара Загора – Зимница) физическото изпълнение се оценява на 52 – 54 %, а по лот 3 (Церковски – Карнобат – Бургас) – на 57 %. Готови са техническите проекти на участъците от трасето Септември – Пловдив и очакванията са в близките месеци да бъде стартирано и строителството по тях.

От Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” отбелязаха, че се очаква до края на годината да бъде напълно завършена фаза 1 на проекта БУЛРИС. На този етап с добри темпове се движи и работата по фаза 2 на същия проект – израждане на Речен информационен център в Русе, а в кратки срокове трябва да започне работа и за надграждане на системата за управление на корабния трафик в Черно море (VTMIS). Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав” е стартирала няколко тръжни процедури, сред които е и тази за закупуване на специализиран кораб за нейните нужди.

Плановете на „Метрополитен” ЕАД е в периода 2017 – 2018 г. да бъде завършен и третия лъч на метрото, като неговата обща дължина да достигне 57 км с общо 54 метростанции. Техните прогнози са над половин милион пътници да ползват подземната железница, когато това стане факт. Към момента в процес на изграждане са трасетата от бул. Цариградско шосе до летище София и от кв. Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4. Общото изпълнение по двата лота се оценява на около 15 – 16 %.

Агенция „Пътна инфраструктура” анонсира, че в следващите месеци ще бъдат завършени три пътни проекта. В началото на месец юли трябва да бъдат завършени оставащите 32 км от АМ „Тракия”. Още този месец се очаква да бъде предсрочно пуснат в експлоатация и лот 1 (Долна Диканя – Дупница) от АМ „Струма”. Друг проект, който трябва да бъде открит в най-близко бъдеще е връзката на Софийския околовръстен път с АМ „Хемус”. Според АПИ този проект ще облекчи движението по най-натоварения пътен участък в България, по който преминават 25 000 автомобила на денонощие в едната посока. На този етап физическия напредък се оценява на 91 % и се очаква да бъде открит предсрочно в средата на месец юли.

В рамките на заседанието на Комитета за наблюдение участие взеха експерти от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и от Европейската комисия, представители на местната и централна власт, неправителствени и синдикални организации и др.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1826