EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Инфраструктурните проекти за 2016 година

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Инфраструктурните проекти за 2016 година

mail07:35 | 01.04.2016прегледи 6576 коментарикоментари 0


Какви ще бъдат основните проекти в пътна и жп инфраструктура през 2016 година? Ето как може да се обобщят данните от МРРБ, МТИТС, АПИ, Метрополитен АД.

Пътища - магистрали, пътища в Северна България

Предвижда се довършване на:

-магистралния пръстен

-транзитните коридори

- хоризонтални и вертикални връзки, които минават през страната ни

Освеновен приоритет е изграждането на АМ „Хемус“ и довършването на АМ „Струма“ в едно с вертикалните връзки Русе – Велико Търново, Видин - Враца и София - Калотина, тунелът под връх Шипка, както и разбира се усилия в подобряване на състоянието на пътищата в цялата страна.

Ето какво коментира министър Лиляна Павлова: „За целия програмен период, ресурсът с който България разполага до 2020 г. по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ е общо 670 млн. евро. Ясно е, че с тази сума няма да можем да направим и АМ„Хемус“, но като приоритет за нас преди всичко остава довършването на лот 3 на АМ „Струма“, разделена на 4 подобекта, два от които вече се изграждат: участъкът от Благоевград до Крупник, за който имаме избран изпълнител и да се надяваме още тази година да започне самото строителство, след приключване на отчуждителните процедури.

За участъка от Кресненското дефиле до Сандански също имаме избран изпълнител и след успешно приключване на отчужденията още тази година ще започне строителството. Текуща е тръжната процедура за тунела на Железница. И най-важното през тази година е да изпълним всички законови изисквания и да намерим най-доброто екологично и техническо решение за преминаване на дефилето – тези най-критични 20 км от магистрала „Струма“. Проектът вече е готов. Процедурата по ОВОС е в ход.

Топ приоритет е и АМ „Хемус“. Ще търсим варианти за частично препроектиране и намаляване на най-тежката инфраструктура, за отпадането на тунели при намаляване на проектната скорост. Първите 60 км са разделени вече не на 2, а на 4 участъка. Първият участък от 10 км е участъкът от Ябланица до Боаза. За него имаме готово препроектиране и документация и след приключване на всички  процедури, надявам се най-късно през месец юни, ще имаме възможност да обявим тръжните процедури за избор на изпълнител. За останалите 3 участъка – до разклона Плевен-Ловеч, които са разделени на няколко подучастъка от средно по 15-17 км, екипите ще търсят подходящи варианти за препроектиране и оптимизиране на разходите, като в максимално кратки срокове и, разбира се, при изменение на ОВОС – предстои избор на изпълнител. Това ще бъде топ приоритет в работата на АПИ за следващите месеци.

Важен ангажимент за тази година, е довършването на избора на участък и всички съпътстващи процедури на направлението Русе - Велико Търново. Имаме вече готов идеен проект и започваме обсъждане за приемането на това трасе, ОВОС, ПУП, парцеларен план и т.н., за да процедираме вече към отчуждаване на имотите. Това направление ще разделим на 3 лота и  ще търсим финансиране от бюджета. Ще започнем с най-критичния участък. Това е бъдещият обход на гр. Бяла. 

Следващото приоритетно направление това е София - Видин, най-вече в участъка Враца - Видин. То също ще бъде разделено на няколко участъка. За него отново нямаме европейско финансиране. Ще започнем с най-приоритетния – обхода на Димово, който е част от магистралното направление Враца- Видин и част от европейския транспортен коридор, който искаме да изградим. По него приключваме Доклада за въздействие върху околната среда.

Както виждате усилията на правителството са насочени към Северна България със специален фокус Северозападна България, затова и следващият важен приоритет е участъкът София - Калотина със специален фокус на участъка от Драгоман до границата. Трябва да довършим отчужденията и да стартираме процедура по избор на изпълнител. Участъкът от Драгоман до границата със Сърбия е дефиле, не по-малко сложно от Кресненското, за което има сериозни предизвикателства по преминаването му. Именно върху него приоритетно сме концертирали усилията си.

Програмата на АПИ през 2016 година е свързана и с идеята през следващите месеци да е  готов вторият участък от Западната дъга на СОП и 3-километровата отсечка от Северната скоростна тангента. С цялостното завършване на проекта от най-североизточния квартал на София – „Враждебна“ до най-северозападния и един от най-големите жилищни комплекси „Люлин“ ще се стига за около 15 минути. С приключването им ще бъде затворена цялата Западна дъга на околовръстния път на столицата.

Друг важен фокус са второ и трето класните пътища. До дни ще бъдат стартирани тръжните процедури за избор на изпълнители на строително-монтажните работи и надзор при рехабилитацията на близо 238 км второкласна и третокласна пътна мрежа, която ще се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г..

Голяма част от проектите, които ще се финансиран със средства от Европейския фонд за регионално развитие са в Северна България. Предвижда се рехабилитацията на близо 43 км от прохода „Петрохан“ на територията на област София - път II-81, около 30 км от второкласния път II-29 Варна - Добрич – Кардам, 21 км от път II-49 Търговище – Разград, 17,4 км от път III-1002 Враца - пещера „Леденика“, 27 км от път II-44 Севлиево – Габрово,близо 12 км от II-35 Плевен – Ловеч, 10 км от път II-86 Пловдив – Асеновград и т. н.

По програма „Транзитни пътища V“ през тази година продължава основният ремонт на над 170 км второкласни и третокласни пътища. Голяма част от тях също са в Северна България – напр. Шумен – Върбица, Смядово – Велики Преслав, Камчия – Съединение, Асеновград – Смолян и т. н.

Метрополитен

До 2023-та година над 50 хиляди пътници на ден ще използват софийското метро според прогноза на „Метрополитен” АД.
През 2016 година стартира изграждането на третият лъч на метрото. Срокът за строителството е 30 месеца, така че се очаква целият етап да приключи през  2019 година и да имаме 12 нови метростанции. Финансирането от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ е 401 милиона лева, съфинансирането от Столична община е 92 милиона.

Жп транспорт

За 2016-та година фокусът в жп сектора остава върху довършването на направленията от стария програмен период 2007- 2014:  довършване на направления от границата с Турция през София и Пловдив към границата със Сърбия, както и от Бургас през Пловдив и София към границата със Сърбия. Очаква се да приключат тръжните процедури за съществуващото направление Септември – София – сръбска граница, както и проектите за жп възел Бургас, жп възел Пловдив и жп възел София.

----------------------------При подготовка на текста са използвани офоциални планове и доклади на МРРБ, МТИТС, АПИ, Метрополитен АД

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg