EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Исторически трамвай из София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Исторически трамвай из София

mail09:30 | 21.09.2013прегледи 2047 коментарикоментари 0


В неделя, 22 септември, столичани и гостите на София ще имат възможност да си припомнят историята на транспорта на града и да разгледат един от първите трамваи, използван в началото на миналия век. Историческа мотриса марка Siemens ще бъде разположена на бул. „Витоша“ (в отсечката между ул. „Алабин“ и ул.“Иван Денкоглу“). Тя ще бъде там във времето от 18.00 до 20.00 ч. и ще може да бъде разгледана от всеки столичанин или гост на София, който би искал да разбере в каква атмосфера са пътували предшествениците му.
Инициатор на събитието, което е част от тазгодишното издание на „Седмицата на мобилността”, е сдружение „Градски транспорт и инфраструктура”. В допълнение на основната цел на ежегодната инициатива – да насърчава мерките за устойчив градски транспорт, събитието е повод да бъде представена и историята на трамвайния транспорт на София. Предстои и премиера на специален филм по темата, заснет от „Камен Во Студио”.
Мотрисата Siemens, която столичани ще видят на 22 септември, е една от общо 30 –те, доставени в София през 1924 г. Те са втората серия трамваи Siemens, първата доставка е през 1908 г. а третата - през 1935 г. Възстановената мотриса е и единствената съхранена от серията. Първоначално пътува по основните линии в града – 1 и 4. След пускането на трамвайна линия от Павлово до Бояна част от трамваите Siemens от тази доставка са пренасочени да обслужват новия маршрут. През 60-те години на миналия век съхранената мотриса е преустроена в работна кола за превоз на чакъл, а след това, за близо десетилетие, е и служебна кола. След това е предадена в бившия завод за трамваи (днес поделение „Трамкар” към „Столичен електротранспорт” ЕАД). Възстановителните работи по нея започват през 2005 г. Двете кабини и челните части са възстановени до оригиналния им вид. Средната част е остъклена, запазени са страничните капаци. През 2010 г. мотрисата за пръв път излиза извън поделение „Трамкар” като възстановен за атракционни пътувания трамвай.

Доставката на трамваите през 20 век е началото на дългосрочно партньорство и ангажимент на Siemens в транспорта – едно от направленията, в които компанията оперира. През 1928 г. оборудване на Siemens е използвано за токоизправителната станция „Юнак” в центъра на София, построена за електрозахранването на столичните трамваи. Компанията продължава да осъществява редица мащабни проекти, като използва най-актуални решения.
Продукти на Siemens се използват за електрозахранването на линиите на метрото. Компанията работи и по реконструкцията и модернизацията на 3 стационарни токоизправителни станции на „Столичен електротранспорт“. Изпълнението на проекта включва и доставката на мобилната токоизправителна станция, която се използва за временно захранване на участъците в реконструкция. Приоритети за всички продукти и решения са устойчивостта и зелените технологии. През септември 2013 г., за поредна година Siemens беше обявена за най-устойчивата компания по международно признатата класация на Dow Jones - Sustainability Index.

 

 


Тагове: трамвай, София
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg