EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Италия въвежда ограничения за скутери

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Италия въвежда ограничения за скутери

mail12:58 | 22.11.2024прегледи 497 коментарикоментари 0


Италия ще изисква от хората, които използват електрически скутери, да носят каски и да имат застраховка, за да се пресече "безразсъдно поведение", което превръща улиците в "джунгла", пише в правителствена позиция цитирана от в. "Файненшъл таймс".

Обезпокоени оператори на електронни скутери, като базираните в САЩ "Лайм" (Lime) и "Бърд" (Bird), както и френско-нидерландската "Дот" (Dott) предупредиха, че новите условия, които предстоят да бъдат одобрени от парламента на Италия през следващите дни, сериозно ще намалят търсенето в един от най-важните европейски пазари, след като Париж забрани двуколесните автомобили на референдум миналата година.

"Това е скрит саботаж", каза Андреа Джарета, вицепрезидент на "Дот" за Западна Европа, която разполага с 9 000 електронни скутера в 20 италиански града. 

Джорджо Капиело, ръководител на обществените въпроси на "Бърд" в Италия нарече новите правила "напълно идеологически" и предупреди, че те могат да намалят търсенето на 15 000 електронни скутера на компанията в Италия с до 70 на сто, застрашавайки тяхното бъдеще.

"Както във всички индустрии, ако регулаторната рамка е враждебна за частните компании, те напускат", каза той.

В Италия има около 55 000 електронни скутера, които се предлагат под наем в градовете, предлагайки това, което защитниците им наричат ​​достъпна, екологичен вариант за транспорт. Благоприятното време и големият брой туристи доведоха до бърз ръст на сектора.

Разпространението на двуколесни превозни средства обаче предизвика обратна реакция, особено в туристически центрове като Рим, където електронните скутери са оставени разпръснати по тесни тротоари, а управляващите ги се движат сред задръстванията.

Инцидентите с електронни скутери нарастват с бързи темпове, с 21 убити миналата година и 182 блъснати пешеходци спрямо само девет смъртни случая и 127 ранени пешеходци през 2021 г., по данни на Италианския статистически институт "Истат" (Istat).

Около половината от злополуките с електронни скутери, регистрирани всяка година, са с участието на чужденци, главно туристи и мигранти, работещи за услуги за доставка на храна, допълва "Истат".

Министърът по въпросите на устойчивата инфраструктура и транспорта Матео Салвини обеща да се справи с това, което той нарече "джунгла по улиците", създадена от шофирането на електронни скутери. Той заяви, че новите правила ще "прекратят безнаказаността и безразсъдното поведение" с оглед на общественото благосъстояние.

"Животът и безопасността на всички зависят от това", написа Салвини в публикация в социалните медии в началото на седмицата.

Съгласно новия закон всички водачи на електрически скутери ще бъдат задължени да носят каски. Операторите на електронни скутери заявиха, че това вероятно ще намали употребата им с 25 до 70 на сто, като се имат предвид предизвикателствата при осигуряването на каски, които според тях са ненужни, като се има предвид, че електронните скутери не могат да се движат над 20 км в час.

Енрико Стефано, старши мениджър по публична политика за "Лайм", която управлява 10 000 електронни скутера в 12 италиански града, заяви, че компанията може да прикрепи каски към скутери на първоначална цена от около 1 милион евро.

Използването на електронни скутери вероятно ще намалее с около 25 на сто, след като шлемовете ще бъдат изкушаващи цели за кражба и лесно ще бъдат повредени или вандализирани, допълни Стефано.

Италия също така ще изисква от водачите на електронни скутери да носят застраховка "Гражданска отговорност" за покриване на щети с пострадали при инциденти пешеходци, което според компаниите за споделена мобилност би било по-скъпо от покритието, което сега предоставят на потребителите.

Андреа Джуричин, икономист в сферата на транспорта в университета Милано-Бикока и консултант в сектора, заяви, че операторите ще продължат да лобират за облекчаване на закона, дори след приемането на законопроекта.

"Поради факта, че са световни играчи, те ще продължат да работят на загуба", каза Джуричин като допълни, че "няма да фалират, но ще се опитат да променят закона"./БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg