АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Италия с нов призив за ДВГ



ЕС трябва да реши следващата година дали да преосмисли разпоредбата си, която забранява продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене в 27-членния блок от 2035 г. Това заяви италианският министър на индустрията Адолфо Урсо в кулоарите на икономическия форум "Амброзети" в Чернобио, предаде Ройтерс.
Според него междинната оценка относно напредъка по прилагането на новите правила, която трябва да бъде представена през 2026 г., по-скоро трябва да бъде представена още в началото на 2025 г. "Мисля, че това трябва да бъде първият въпрос, с който да се заеме новата Европейска комисия, защото компаниите и работниците се нуждаят от яснота", подчерта Урсо.
Договореното от ЕС правило ще изисква новите коли, продавани в ЕС след 2035 г., да са източник на нулеви въглеродни емисии. Това означава, че новите бензинови и дизелови коли няма да могат да се продават.
Десноцентристкото правителство на италианския премиер Джорджа Мелони смята, че Европейската комисия трябва да позволи на страните членки да имат повече свобода в избора на технологията, която предпочитат да използват, за да изпълнят договорените цели за декарбонизация. Кабинетът на Мелони подкрепя поетапното изтегляне от технологията на двигателите с вътрешно горене.
В кулоарите на форума в Чернобио италианският министър на енергетиката Джилберто Пикето Фратин нарече забраната, която ще влезе в сила през 2035 г. "абсурдна" и "нуждаеща се от преразглеждане".
Tweet |
|