АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Каберне, мерло и мавруд – предпочитани за Коледа
За Коледната си трапеза българинът традиционно фаворизира вина родно производство от сортовете мерло, каберне и мавруд в ценовия диапазон между 10 и 15 лв. за бутилка. Когато става дума за подаръци, обаче, българинът е склонен да плати и по-големи суми. Практичен комплект шампанско Луи Рьодерер Брут Премие NV, 075 с 4 оригинални чаши, с инкрустирано лого Луи Рьодерер, на цена от 60 лв., е хитът за Коледа тази година. Това съобщиха от специализираната верига за вино и спиртни напитки CASAVINO в разгара на коледно-новогодишната шопинг кампания. Пловдивчани пък са склонни да заплатят между 20 и 50 лв. за бутилка вино и да я комбинират с подходящ винен аксесоар – тирбушон, декантер или обезвъздушител, заяви Мария Кръстева, управител на новия магазин CASAVNO в Пловдив.
Вече и на българския пазар се усеща влиянието на датите от световния винен календар. След като през ноември – месецът на младото вино, на особено внимание от страна на ценителите се радваха вина като добре познатото френско Божоле, българските „Junior” на Катаржина и „Фемела” на Вила Любимец, през декември 2010 г. в ТОП 10 на най-продаваните марки влиза „Тера Тангра Органик 2009”, коментира управителят на CASAVINO Южен парк Марин Маринов. Той обяснява факта с повишаването на винената култура на българските потребители, които все по-често са склонни да опитват и купуват нови сортове и марки вина и да коригират традицията на пазара.
Българските вина продължават да са фаворити на пазара, независимо от агресивната ценова политика на чуждестранните марки. Все още най-определящ фактор при решението за покупка е цената на предлаганите вина, докато качеството като фактор остава на по-заден план. „В комбинация със склонността да се доверяват на добре познатите вкусове, клиентите са готови да пренебрегнат атрактивни вина от Южна Африка, например, в ценовия клас под 10 лв. в полза на традиционните купажни комбинации от каберне, мерло и мавруд на български производители. И тук идва нашата роля в CASAVINO – да обърнем внимание на всички възможности в рамките на предварително определения от клиента бюджет. Така се повишава винената култура на клиентите – тогава, когато се отворят за безкрайното разнообразие в света на виното”, коментира управителят на CASAVINO Дойран Стефан Стоименов.
Във Варна се забелязва тенденция за подаръци и коледни партита клиентите да се зареждат с кашони вино и друг алкохол и така предварително да удовлетворят най-разнообразни вкусове. „Ние насърчаваме такъв вид пазаруване, защото в парти програмата ни неизпитите количества винаги могат да бъдат върнати, а клиентите да получат обратно парите си”, отбелязва управителят на CASAVINO Варна Станислав Великов.
Младите хора по-често са склонни да експериментират с нови световни сортове и винени аромати, докато по-възрастните държат на традиционно познатите и доказано качествени български вина, коментират още от CASAVINO.
Tweet |
|