EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Как автосервизите ще оцелеят в пандемията?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как автосервизите ще оцелеят в пандемията?

mail11:35 | 10.03.2021прегледи 1552 коментарикоментари 0


Крис Младенов е предприемач и консултант на механици, чиято мисия е да повиши нивото на обслужване в автосервизите и да помогне за подобряване на цялостното качество на труд в тази сфера. Автор е на единствената образователна литература за механици у нас - пет учебника за механици, сред които „ Kлиматични системи при VAG автомобилите”, „Единственият учебник за DSG и S-Tronic скоростни кутии в България”, „Единственият учебник за ремъчно и верижно задвижване в България” и други.

Основател на Das Auto Service , както и на единствената по рода си академия, с която провежда най-големите обучения за механици в България, на базата на опита си в  обученията в Академията на Фолксваген в Германия.

Заради пандемията през 2020-та в страната са затворили около 15% от легалните сервизи ( приблизително 13000 ), а 1/3 от тях са минали в сивия сектор.  Близо 600 механика губят работата си. Над 150 малки и големи сервизи се допитват до Крис за работеща стратегия за оцеляване, само за последните няколко месеца.

В момента хората използват автомобилите си предимно в града и по-малко за пътувания извън него, споделя Крис Младенов. По-рядкото каране на кола води и до по-рядко потребление на сервизите или до много внимателен подбор на качествено обслужване в тази сфера за по-важни повреди и по-кардинални ремонти.

Защо един бизнес фалира?

Очакваното раздвижване през юли и август при работата на сервизите, така и не настъпва за повечето от тях, споделя консултантът. Промените в сектора са осезаеми, но при сервизите, които са лоялни към клиентите си преди пандемията, не се забелязва спад. Около 800 фирми са принудени да използват мярката 60/40, което според Крис означава, че някъде нещо се е объркало в бизнес модела им още преди настъпването на кризата.

Затварянето на сервизите и съкращението на служителите са решения, които показват неспособност на фирмите да организират правилно дейността си.

Какви са начините да оцелееш не само в бранша, но и в бизнеса като цяло?

Действието и грижата за клиента трябва да бъдат определящи в този бизнес. Качествените и адекватни услуги са предпочитани от клиентите винаги. Но особено по време на криза, когато отделят от бюджета си само за най-необходимите разходи, е важно да получават именно това. Това е и един от съветите, които Крис дава на всички в автомобилния бранш.

Хубаво е и всеки сервиз да специализира в определена област и на експертно ниво. Така клиентите ще го асоциират с качество и ще се доверяват повече.

Добавената стойност на услугите е от изключителна важност. Хубаво е тя да бъде необходима, но неочаквана. Пример за това е следната ситуация - клиентът оставя автомобила си на сервиз, а го взима измит, освен ремонтиран. Със сигурност добавената стойност е гаранция, че хората ще се върнат или ще препоръчват сервиза.

Друг съвет, който Крис Младенов често дава при консултациите и обученията си, е механиците да бъдат максимално откровени с клиентите, без скрити условия, да им обясняват подробно какво се случва с автомобила им и дори да ги обучават. По този начин се изгражда доверие и отново се дава допълнителна стойност, която дава причина на хората да се връщат.

В никакъв случай не бива да се допуска некомпетентност или неглижиране на даден проблем. Защото замяната в този висококонкурентен брашн е лесна.

Според Младенов 2020-та година бе едно необходимо ситото, след което браншът и клиентите могат да си поемат въздух, за да се предлагат по-адекватни услуги с добавена стойност за клиента.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1776