АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как "Български пощи" се позиционира на пазара?
Нямаме амбиция да превръщаме "Български пощи" ЕАД в монополист на пазара на разпространение и продажба на печатни издания. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.
„В предмета на дейност на Български пощи е записано и разпространението на печатни издания. Това дава възможност на Български пощи да се включи като търговско дружество на либералния пазар в дейността по разпространение на печатните издания от издателите до търговците на дребно, което ще доведе до диверсификацията на пазара без да се ограничава конкуренцията“, заяви Росен Желязков. По думите му реалистичният срок за стартиране на разпространението на печатни издания е втората половина на месец януари 2020 г., като до тогава ще се направят необходимите разчети и ще проведат преговори с издателите.
„Всеки издател трябва да има възможността да прецени, кой дистрибутор отговаря най-добре на неговите виждания и икономически интерес. Важно е да се знае, че дейността на Български пощи, по отношение на извършването на услуги и дейности извън обхвата на универсалната пощенска услуга се извършват на пазарен принцип“, изтъкна Росен Желязков.
Министърът отбеляза, че Български пощи разполагат с необходимата мрежа, както за дистрибуция, така и за продажба на дребно в цялата страна. Логистичната верига обхваща около 3 500 доставки ежедневно или 4 000 пакета, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Обхватът на процеса включва 18 национални и 115 регионални маршрута, от които 110 са нощни. На месечна база целият транспорт обхваща 800 000 км., като печатните издания са около 900 тома, а обемът им е 2 400 куб. м. За реализирането на тази услуга се правят анализи на организацията и необходимия транспорт. Министърът допълни, че се работи и по внедряването на други услуги, които ще подпомогнат за развитието на Български пощи.
Tweet |
|