АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как Виена управлява трамвайния транспорт?
От 11 до 14 февруари в София ще се проведат Дни на Виена с богата съпътстваща програма. В рамките на инициативата ще се състои и конференция с участието на представители на Виенската община. Сред тях е и Щефан Левиш от общинско предприятие "Виенски линии", ръководител направление "Трамваи". Той ще представи управлението на градския транспорт във Виена, както и проекта "Tram-in-Takt II" (система за сигнализация на паркирали в нарушение МПС при трамвайни релси). В аванс г-н Левиш даде кратко интервю за EconomyNews.bg*.
Г-н Левиш, в София не е рядкост автомобили да пречат на трамвайното движение поради чисто архитектурно заложени параметри още, когато столицата ни се е развивала. Тесните улици не могат да съвместят едновременно движение на трамвай и автомобил, но не липсват водачи, които си позволяват да паркират или да спрат за малко на релсите. Има ли статистика на подобни нарушения във Виена?
През 2016 сме регистрирали общо около 2.300 неправилни паркирания. Около шест пъти дневно те са пречили на движението на трамваите и автобусите.
Как се справяте с нарушителите? Какви мерки се задействат, за да се „отпуши” трамвайния транспорт и в рамките на колко време се случва това?
Превантивно залагаме на заостряне на вниманието на шофьорите и извършваме малки преустройствени работи на местата, на които има чести нарушения. На много места стесняването на тротоарите или премахването на местата за паркиране значително намалява броя на случаите, в които се пречи на движението на трамваите и автобусите. От 2013 съвместно с Австрийския институт за технологии работим по един пилотен проект, при който сензори измерват, дали паркиралите автомобили твърде много стърчат към улицата. Табела с мигащ сигнал привлича вниманието на шофьора. Системата беше изпробвана в различни горещи точки и навсякъде доведе до осезаемо подобрение. Иначе отнема обикновено около 30 минути автомобилът да бъде вдигнат, а трасето –освободено. Трябва да се има предвид, че основа за всички мерки е систематичното документиране н а всички нарушения.
Какви са глобите за нарушителите?
Неправилното паркирани може да излезе доста скъпо. Наред с административната глоба причинителят заплаща и разходите за работата на пожарната или „паяка“. Към това се прибавят и разходите за извънреден труд на служителите. Така бързо се събират няколко стотин евро.
Колко са трамваите във Виена и по колко линии се движат?
Подвижният състав на общинска фирма „Виенски линии“ наброява около 500 трамвая, които се движат по общо 29 линии. Със своите220 километра дължина на линиите Виена има шестата по големина трамвайна мрежа в света..
На какъв период се обновяват мотрисите?
Във Виена се движат трамваи от различни поколения. Най-старите са вече почти на 40 години и се подменят поетапно. Новите трамваи се произвеждат от Бомбардие и от 2019 до 2027 постепенно ще обновят целия подвижен състав.
Кой е най-предпочитаният транспорт за виенчани?
Най-предпочитаният транспорт е метрото, което се използва от около 440 милиона пътници годишно. Следват трамвайният транспорт с 300 милиона и автобусите с 200 милиона пътници
*Със съдействието на Ойроком-ПР София, Бюрото за международни връзки на Община Виена в София
Снимка: авторски права на „Wiener Stadtwerke“
Tweet |
|