EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Как влияе външната реклама на потребителите?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как влияе външната реклама на потребителите?

mail12:05 | 01.04.2019прегледи 677 коментарикоментари 0


GARB Audience Measurement България проведе първото по рода си национално представително проучване на аудиторията на външна реклама в България.

Мащабното проучване на изследователската компания е осъществено в периода юли-октомври 2018 г. и обхваща 12800 ефективни интервюта с хора на възраст 15-69 г. от цялата страна.

Данните от проучването показват любопитни потребителски нагласи спрямо различните методи за реклама. Външната реклама е лидерът по ненатрапчивост и към нея отношението е най-позитивно, а съдържанието й провокира най-малко реакции на недоверие в сравнение с останалите рекламни канали. 

Изследването показва, че външната реклама влияе на потребителския избор колкото всеки останал медиен канал. 75% от анкетираните могат да дадат пример, в който са променяли положително своето отношение към марка или продукт, след като са го видели рекламиран чрез външна реклама, а 96% декларират, че поне веднъж изборът им е бил повлиян и от външната реклама. Половината от респондентите посочват, че поне веднъж месечно потребяват стока или услуга, рекламирана чрез външна реклама.

Според резултатите 60% от целевата група заглежда рекламното съдържание върху мегаборди и билборди, следвано от тези на спирки и калкани, покриви и фасада на сгради. Придвижването покрай носителите на външна реклама в градска среда най-често се случва с автомобил или друго МПС, като 99% от пътуващите (шофьори и/или пасажери) се заглеждат в рекламите, докато изчакват в трафика.

За респондентите най-полезна и информативна е рекламата на търговски обекти и продукти (52.8%), следвана от информация за кино-прожекции, концерти и културни събития (21.1%), обяви, свързани със сферата на услугите (20.3%), социалната реклама (4.3%) и на последно място - политическа реклама (1.5%).

Изследването на GARB е първото по рода си след години, в които рекламодателите нямаха реална оценка на вложенията си в този рекламен канал. В момента компанията разработва нова метрика за територията на София-град, която ще даде на пазара точни и съпоставими с останалите медийни канали показатели за аудиторията на външната реклама. Така реално клиентите ще имат възможността да оценяват и анализират ефективността на рекламната си кампания.

Обект на измерване и рекламен мониторинг ще са форматите билборд, мегаборд, сити-лайт и калкани, които имат законни разрешителни от Столична община.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg