АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как да избегнем абонаментните капани?
В онлайн пространството все по-често биваме „атакувани“ от подвеждащи онлайн реклами. В повечето случаи подобен вид реклами са под формата на изскачащи банери за безплатни пробни пакети или за евтини оферти. Много често обаче те могат да доведат до получаване на нежелани стоки или абонаменти, заради примамливите си оферти. Въпреки това обаче, ако потребителят изрично не се е съгласил с подобна сделка тя се счита за подвеждаща и невалидна.
Основните оплаквания в България са свързани с нежелани абонаменти, за които разбираме от допълнително начислена сума към сметката за телефон. Това се получава докато потребителят сърфира в различни сайтове за забавление - той получава SMS, че е задължен да плати определена сума за абонамент, какъвто всъщност не е искал да направи. Ако не желае да бъде абониран за услугите – трябва да изпрати нов SMS за отказ, който също се заплаща.
Проучване в 6 европейски държави – Австрия, Белгия, Нидерландия, Норвегия, Финландия и Швеция показва, че потребителите не са наясно с правото на отказ, както и с възможността да поискат от банката да върне взетата сума от кредитната им карта. Според проучването средната сума на абонаментен капан, в който са попадали потребителите от шестте държави за последните 3 години, е била 116 евро.
Пълното проучване (на английски език) може да видите на сайта на Европейския потребителски център България.
Източник: Активни потребители
Tweet |
|