АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как да пътуваме комбинирано в ЕС?
ЕК обяви 19 действия, които ще получават финансиране в кампанията за устойчива градска мобилност "Ду дъ райт микс" ("Do The Right Mix") - "Използвай правилната комбинация".
Всяко от избраните действия ще получи до 7000 евро за подпомагане на дейности за насърчаване на по-екологосъобразни и по-устойчиви начини за придвижване в града, като например конкурси по дизайн и образователни дейности, се посочва в съобщението на ЕК.
Използвайки мобилни приложения и социални медии, тазгодишните дейности насърчават гражданите да преосмислят поведението си, когато става въпрос за избор на превоз. Например в региона Арнем-Неймеген в Холандия бе разработено мобилно приложение, вдъхновено от Обиколката на Франция. Целта на приложението е да накара хората да се придвижват с велосипед възможно най-често, за да бъдат избегнати задръстванията. Наградата за победителя е пътуване до Париж.
В Големия регион на Люксембург пътниците в обществения транспорт бяха приканени да се снимат със символи, представляващи различните превозни средства, които използват, след което да споделят снимките във Фейсбук. Участникът, получил най-много гласове, печели билети за обществения транспорт и настолна игра.
В Гдиния (Полша) конкурсът "Паркинг (р)еволюция" ще прикани млади архитекти да препроектират избрани паркинги, за да ги превърнат в най-привлекателните и естетически места в рамките на определен бюджет.
По време на 3-годишната кампания "Do The Right Mix", вече в последната си година, бяха осъществени над 605 действия за устойчива градска мобилност на местно, регионално и национално равнище, регистрирани в сайта www.dotherightmix.eu.
Целта е хората да бъдат насърчени да се откажат от пътуването с леки автомобили и да използват комбинация от други начини на транспорт в своето всекидневие. Дейностите за насърчаване на устойчивата мобилност, които могат да бъдат организирани от 28-те държави от ЕС, както и от Норвегия, Исландия и Лихтенщайн, са представени на карта на мобилността на сайта, чрез която се осигурява по-голяма видимост за участниците в кампанията и техните дейности.
При последната покана за кандидатстване за финансиране бяха получени 66 заявления от 23 страни, увеличавайки обхвата на кампанията в сравнение с участващите през предходната година 18 страни.
Tweet |
|