EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Как да се защитим от маркетингови измами?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как да се защитим от маркетингови измами?

mail15:45 | 29.11.2012прегледи 532 коментарикоментари 0


ЕК очерта серия от действия за справяне с маркетинговите измами, като например заблуждаващата реклама от издателства на фирмени указатели, съобщи българската редакция на пресслужбата на ЕК.
Целта е да се осигури по-добра защита на фирми, специалисти и неправителствени организации в Европа от непочтени търговци, използващи подвеждащи търговски практики, като например предлагане на привидно безплатна актуализация на данни във фирмен указател, за която след това потребителите биват таксувани годишни такси. Малките предприятия са особено уязвими по отношение на измамниците, които често действат под юрисдикцията на друга държава от ЕС и така затрудняват правоприлагането. Поради тази причина комисията обяви плановете си за подсилване на действащото законодателство с цел изрично забраняване на практики като прикриването на търговски намерения при кореспонденция и по-строго прилагане на правилата при трансгранични случаи.
Всеки ден предприятия, професионалисти и организации на гражданското общество в ЕС стават жертва на маркетингови измами под формата на невярна или заблуждаваща информация за услугата, маскирани като фактури оферти, подвеждащи формуляри за актуализация на данни във фирмени указатели и др. Статистиката показва нова тенденция, която може да засегне бизнеса по целия свят. Твърди се, че с разпространението на масовия маркетинг най-известните оператори на заблуждаващи указатели могат да изпращат до 6 милиона формуляра годишно. Изчислено е, че финансовите щети за всяко отделно предприятие в резултат от подобни измами са между 1000 и 5000 евро годишно. 23-те милиона малки и средни предприятия в Европа представляват 99 процента от предприятията в ЕС и са създали 85 на сто от нетните нови работни места в ЕС от 2002 до 2010 г. Те са двигателят на икономическия растеж и правата им трябва да бъдат защитавани. Комисията публикува стратегия, в която подробно са описани бъдещите действия за подобряване на защитата на предприятията:

По-строги правила за забрана на някои практики

За да се повиши правната сигурност и попълнят пропуските, някои явно заблуждаващи практики, като например подвеждащата реклама на фирмени указатели, ще бъдат изрично забранени, за да бъдат търговците сигурни, че те попадат в обхвата на директивата за заблуждаващата и сравнителната реклама и са незаконни.За да се гарантира, че всички спазват правилата, комисията предвижда да увеличи наказанията в случай на нарушение. Държавите членки ще трябва да гарантират, че в законите им са предвидени ефективни, пропорционални и възпиращи санкции.

По-строго прилагане на правилата при трансгранични случаи:

Всяка държава членка ще трябва да посочи орган по правоприлагане с необходимите правомощия, за да се гарантира прилагането на правилата и в отношенията между предприятия. Това все още не е така във всички страни от ЕС днес. Комисията ще установи процедура за сътрудничество между органите по правоприлагане. Така създадената мрежа за правоприлагане ще позволи на съответните органи, като например агенциите за защита на конкуренцията или потребителите, да обменят информация, да искат трансгранично съдействие и да възпрепятстват подвеждащите практики, засягащи фирмите. Комисията възнамерява да представи предложение за актуализиране на сегашните правила през 2013 г. след задълбочена оценка на въздействието.
Действията на комисията са следствие от проучване на Европейския парламент и обществена консултация, при които големи и малки предприятия от всички сектори настояха за засилена защита на равнище ЕС от подвеждащи маркетингови практики. 84 процента от анкетираните подкрепиха създаването на общоевропейско законодателство срещу най-вредните търговски практики, засягащи предприятията.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg