АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как да спорим с Топлофикация?
Аварията на Топлофикация София от 5 февруари 2017 разголи пълната готовност за пълна безотговорност към клиентите. За какво става дума? Ето мнението на Асоциация "Активни потребители".
Дружеството обяви, че абонатите могат да подават жалби с претенции за неустойки. Поставиха и срок – 1 март, защото запаметените данни щели да се нулират. След това щели да извършат проверка и съставят протокол, в присъствието на жалбоподателя.
Не се приема – компенсирането трябва да става автоматично, няма да ви се молим.
Неустойката щяла да се изчисли в съответствие с действащите Общи условия на дружеството.
Не се приема – вижте колко изпразнена от съдържание е клаузата от Общите условия:
Чл. 39. (1) Когато по вина на Продавача повредите в топлопреносната мрежа или абонатната станция не са отстранени в срок от 48 часа, той дължи неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението.
Да опитаме да сметнем неустойката. Според текста, тя е стойността на недоставената топлинна енергия за периода на закъснението, т.е. неустойката е равна е на 0 (нула), тъй като стойността на недоставената енергия е 0.
За какво призовават "Активни потребители" институциите?
Столичният общински съвет (като принципал на дружеството) да обсъди и приеме размер на обезщетение, независимо от Общите условия, с което да задължи дружеството да компенсира всички засегнати – автоматично, без молби и заявления.
Комисията за енергийно и водно регулиране да стартира процедура по изменение на Общите условия на Топлофикация София за конкретизиране на обезщетенията по аналогия с Общите условия на електроразпределителните дружества, където тя се определя като твърда сума за всеки 12 часа без услуга.
Tweet |
|