EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Как изкуственият интелект променя гейминг индустрията?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как изкуственият интелект променя гейминг индустрията?

mail18:05 | 14.05.2024прегледи 511 коментарикоментари 0


От компютърни програми, през медийни публикации до литературни есета - генеративните системи, базирани на технологии с изкуствен интелект (ИИ), могат бързо да създават разнообразно съдържание. Този технологичен процес придобива все по-голямо значение за развитието на индустрията, свързана със създаването, рекламирането и продажбите на видеоигри.

Изкуственият интелект и пазарът на видеоигри 

Световният пазар на компютърни игри се оценява на 248,52 милиарда долара през 2023 г., по данни на специализираното издание precedenceresearch.com. Прогнозите са, че той ще достигне стойност от около 664,96 млрд. долара до 2033 г.

Експертите очакват пазарният дял на гейминг индустрията да нараства с по-широкото въвеждане на технологиите за виртуална и добавена реалност. 

Развитието на индустрията за видеоигри обаче е свързано със значителни инвестиции. Компаниите от този сектор очакват да ограничат разходите си с въвеждането на технологии, базирани на изкуствен интелект, посочват анализатори. 

Андрю Максимов работи от 12 години в гейминг индустрията, но огромните суми, които се харчат за създаването на най-популярните компютърни игри не спират да го удивляват, отбелязва Би Би Си. 

"Работил съм за "Плейстейшън" (PlayStation - бранд на "Сони" (Sony) - бел. ред.) и при създаването на последната игра, в което участвах, само производствените разходи достигнаха 220 милиона долара. Те са удвоиха, когато бяха прибавени разходите за маркетинг. Така пускането на пазара на само една игра излиза около половин милиард долара. Това не е много изгодно за повечето компании", посочва той.

Максимов е убеден, че технологиите с изкуствен интелект ще имат ключова роля за намаляване на разходите в индустрията за видеоигри и ще спестят ценно време на компютърните специалисти, които ги създават. 

Неговата компания "Промитиън Ей Ай" (Promethean AI) предлага на създателите на компютърни игри онлайн инструменти, чрез които те имат възможност да създават свои собствени виртуални светове.

Изкуственият интелект променя гейминг индустрията?

Андрю Максимов се надява, че технологията, предлагана от "Промитиън Ей Ай", ще промени гейминг индустрията. 

"Това, което се опитваме да направим, е да заменим (традиционните начини на създаване на видеоигри - бел. ред.) със система, която да се самообучава директно, наблюдавайки работата на графичните дизайнери", посочва Максимов.

Хората ще продължат да играят ключова роля при създаването на компютърни игри, а технологиите с изкуствен интелект ще работят съвместно с тях и ще им дават възможност да бъдат по-креативни, отбелязва експертът.

"Можем да създадем концепция за дадена компютърна игра, след което графичните дизайнери ще могат само с натискането на един бутон да помолят изкуствения интелект да "даде своето мнение за нея", изтъква Андрю Максимов. 

Технологията, базирана на ИИ, може да предложи на графичните дизайнери от своята база данни примерни концепции или идеи за реализирането на техния проект за нова видеоигра.  

Понякога изкуственият интелект предлага изненадващи и определено забавни идеи на разработчиците на компютърни игри, посочва експертът. 

"Спомням си, че един път се опитвахме да създадем виртуален полицейски участък. Помолихме изкуствения интелект, който използваме, (да създаде виртуални персонажи - бел. ред.), "обитаващи" участъка. И той "постави" виртуална поничка на всяко полицейско бюро", спомня си Андрю Максимов.

"Друг път създавахме виртуален апартамент, при което изкуственият интелект постоянно "поставяше" чорап под масичката за кафе в жилището. Чудехме се дали не става дума за грешка при програмирането, но се оказа, че сме задали задача да бъде създаден "ергенски апартамент". Предполагам, че има известна логика (в това решение на изкуствения интелект - бел. ред.)", разказва предприемачът в технологичния сектор. 

Софтуерната компания от американския щат Калифорния "Инуърлд Ей Ай" (Inworld AI) също използва изкуствен интелект при създаването на елементи от компютърни игри.

"Инуърлд" е създала технология, базирана на ИИ, която позволява на разработчиците да придават повече реализъм на сюжетните линии на игрите и по-голяма "емоционална дълбочина" на героите им. 

Фирмата работи съвместно с компанията на технологичния гигант "Майкрософт" (Microsoft), която създава неговите игрови конзоли "Ексбокс" (Xbox). 

"Инуърлд" и "Ексбокс" разработват т. нар. "визуални сюжетни диаграми", при които с помощта на изкуствен интелект се създават сюжетни линии за видеоигри.

"Технологията позволява на разработчиците на компютърни игри да добавят герои, генерирани чрез изкуствен интелект, които могат да виждат, усещат и възприемат "света" около себе си. Те могат да взаимодействат с геймъра, които играе и да предприемат различни действия в играта". Това посочва пред Би Би Си Кайлън Гибс, главен изпълнителен директор и съосновател на "Инуърлд Ей Ай".

"Видеоигрите в облак" ли са бъдещето на гейминг индустрията? 

Успоредно с използването на изкуствен интелект, една друга модерна технология се налага при развитието на гейминг индустрията. 

"Технологията "видеоигри в облак" се развива бързо и има потенциал да промени цялата индустрия на компютърните игри, като освободи геймърите от необходимостта да разчитат на скъпи игрови конзоли или компютри и им осигури правото на по-голям избор относно това как и къде да играят". 

Това отбелязва Мартин Колман, ръководител на експертен екип към британската Служба за конкуренцията и пазарите (Competition and Markets Authority - CMA).

При онлайн игрите, генерирани чрез т.нар. "облачни услуги" (клауд гейминг -  cloud gaming), те на практика се играят на мощни компютърни сървъри, разположени в центрове за данни. Видеопотокът от играта се стриймва (подава) в реално време до геймърите. Това им позволява да играят, без да е необходимо да притежават модерни и скъпи устройства, чиито технически характеристики да са съвместими с най-актуалните компютърни игри. 

"Видеоигрите в облак" са достъпни дори на стари компютри или смартфони, посочват експерти. 

Клауд геймингът се разглежда като обещаваща възможност за развитие на индустрията, свързана със създаването и продажбите на видеоигри, пише ДПА. 

Трябва обаче да бъде отбелязано, че "видеоигрите в облак" създават редица технически трудности за много геймъри, което им пречи да се насладят изцяло на своето хоби, изтъкват запознати с това технологично нововъведение. /БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg