EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Как Кауфланд гледа на българското мляко

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как Кауфланд гледа на българското мляко

mail14:01 | 29.09.2020прегледи 720 коментарикоментари 0


Както е известно Kaufland България работи с утвърдени производители на мляко с и малки семейни мандри от 19 български региона. Преобладаващата част са в Пловдив, София, Велико Търново и Пазарджик. Така към момента 63% от всички млечни продукти в хипермаркетите на веригата са българско производство, като в типично българските категории като прясно, кисело мляко, сирене и кашкавал над 90% са произведени у нас. 

В тези 63% влизат и 8-те млечни продукта под собствената национална марка „Брей!“ от с. Замфирово, област Монтана и регионите на София, Сливен и Хасково. Те са произведени с изцяло български суровини, а киселите млека са съобразени с националния стандарт за българско кисело мляко БДС. Серията включва още кокоши яйца „Брей!“ от свободни кокошки и боза с българска пшеница, без консерванти и подсладители.

Категорията се допълва и от прясното и киселото мляко под собствената вече утвърдена марка K-Classic, които компанията предлага и са изцяло от родни производители за местния пазар. Това е така, защото компанията държи продуктите, типични за българския пазар, като кисело и прясно мляко, да бъдат произведени в България, от местни производители, за да се запази автентичният вкус.

Както с всеки продукт от асортимента си, обръща се особено внимание на производствените условия на собствените марки продукти и тяхното високо качество. Доставчиците, които произвеждат собствените марки на компанията, трябва да са сертифицирани по международните стандарти за качество и безопасно производство на храни IFS или BRS.

Търговската верига провежда и регулярни проверки в над 10 сертифицирани международни лаборатории в Европа, а произведените в България собствени марки продукти се проверяват от акредитираната лаборатория Глобалтест, като млечните и месните продукти се тестват на всеки три месеца.

Качество и от семейната мандра

Вече втора поредна година веригата развива мрежа от фермерски щандове, като към момента има вече 22 на територията на страната. В тях веригата предлага продукцията на над 20 малки и средни български производители и семейни мандри и ферми от различни български региони. Фермерските щандове в различните градове предлагат чисти продукти, чието високо качество компанията тества и контролира предварително.

Непрекъснат контрол на качеството по веригата на доставка

Качественият контрол на млечните продукти в асортимента на Kaufland България започва още преди продуктът да бъде предложен на клиента. Провеждат се вътрешни дегустации, като се оценяват външен вид, цвят, мирис, консистенция, вкус на продуктите. Веднъж включена в асортимента, продукцията е обект на регулярни вътрешни проверки, тип „слепи“ дегустации, които целят да контролират свежестта на продуктите.

Непрекъсната хладилна верига и строги условия на съхранение

Прилага се специална програма за прием, съхранение, доставки, хигиена, зареждане, опаковане и продажба на млечни продукти, която е разработена специфично за търговската верига.

Млечните продукти преминават два пункта на вътрешен качествен контрол, преди да бъдат изложени за продажба. Първият е традиционно при приема на стоката в Централния логистичен център на компанията в с. Стряма. Там, в специално помещение на необходимата температура, специалистите окачествители на компанията извършват визуална проверка за вида, аромата и грамажа на продукта, коректността на етикета и качеството на опаковката.

Веднъж проверена и одобрена, продукцията се транспортира до филиалите на веригата в специални за целта камиони с хладилни камери при необходимата температура така, че хладилната верига на продукта да не бъде прекъсната и той да пристигне максимално свеж до хипермаркета.

Всеки хипермаркет разполага със специализирано хладилно помещение в своя склад, където се прави повторна проверка на качеството при съответната температура, щом продуктът бъде доставен.

Постоянен контрол при условията на съхранение

Продуктите се излагат във свежата витрина при строг температурен и хигиенен режим, който се поддържа целодневно и спазва всички законови изисквания.

Някои продукти като белите саламурени сирена се съхраняват за кратко в подготвително помещение, където при строги правила за хигиена, се оцеждат, преди да бъдат изложени на витрината. 

Температурата на свежата витрина се контролира вътрешно всеки ден, а външна акредитирана фирма следи денонощно чрез датчици, които я измерват във всеки един момент.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg