АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как пестят италианците?
Конфедерацията на италианските търговци съобщи данните от нейно проучване, което показва в кои сектори италианците са най-склонни да пестят при покупките. Проучването е за периода 1992-2012 година и отбелязва най-големи икономии в потреблението на облекло и обувки, хранителни стоки и транспорт. Единственият сектор, който не познава криза, са телекомуникациите и електронната техника. Само през последните пет години покупките на мобилна телефония са нараснали със 77%, а на компютри и телевизори с 21%. На противоположния полюс е автомобилният пазар, който е спаднал с 45%. В Италия, където чувството за самоирония е вродено, един от неувяхващите национални вицове е, че италианският мъж е най-привързан към майка, футболен отбор и автомобил, но не задължително в този порядък. Кризата изглежда ще вкара мобилния телефон на мястото на автомобила. Проучването не посочва причините за поведението на италианския потребител, но те лесно се откриват в други статистики. Разноските по регистрацията на нова кола в Италия са 5 пъти по-високи отколкото в Австрия и в Германия и 15 пъти повече от тези в източноевропейските страни. Преди да получи ключовете за новия си автомобил италианският потребител трябва да е платил близо 30 данъка.
Tweet |
|