АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как се избутва мост + видео
Мостовото съоръжение преди тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се строи по иновативна за България технология. За първи път в страната се изгражда мост чрез „потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове“.
Интересното в този процес е, че всеки един елемент се монтира пред предходния с помощта на хидравлична система за повдигане и избутване. Хидравличните крикове в този клип онагледяват процеса по избутване, който може да видите отблизо, ако изгледате видеото до края. За най-любознателните, споделяме още малко подробности от процеса:
1. На 0:26 мин. може да видите що е то „кофражна форма и полагане на армировка“ - съоръжението се изгражда на сегменти, като всеки от тях е с различна дължина. След като се изгради даден сегмент той се напряга с метални въжета и се избутва.
2. На 0:35 мин. може да видите: „движение на мост“ - движението на моста се осъществява по така наречените временни лагери, които са монтирани върху опорите на съоръжението.
3. На 0:49 мин.: „работа на хидравличен крик“ - характерното при този тип строителство е, че връхната конструкция на съоръжението се изгражда на площадка непосредствено зад един от устоите и целият мост се избутва посредством хидравлична система.
Мега съоръжението се състои се от два отделни моста за всяко платно за движение и обслужващ път. Мостовете са с дължина 560 м (ляво) и 510 м (дясно). Височината им в различните части е между 10 и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка между 45 и 60 м.
Източик: ОП Транспорт и транспортна инфраструктура
Tweet |
|