EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Как се прави нова жп линия?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как се прави нова жп линия?

mail06:35 | 10.12.2020прегледи 1013 коментарикоментари 0


Железопътната линия „Пловдив – Стара Загора – Карнобат – Бургас" е на повече от 140 години. Тя е строена на части в периода от 1874 до 1910 г. и е една от най-значимите и приоритетни в националната железопътна мрежа на страната. В края на м. юли 2020 г. завърши цялостното обновяване на 26-километровия участък „Скутаре – Оризово" , с което беше достигната проектна скорост от 160 км/ч. Това намали времетраенето на пътуването от Пловдив до Бургас с 30 минути. Част от проекта бяха и мащабните строителни дейности по гарите Белозем и Маноле, и спирка Опълченец. Благодарение на рехабилитацията и повишената енергийна ефективност, зданията им се превърнаха в място, създаващо по-голям комфорт, удобства и уют на пътуващите. В района на гарите бяха изградени предпазни огради, които ограничават нерегламентираното пресичане на релсите от граждани, а новоизградените шумозащитни стени сведоха до минимум шума за живеещите в района от преминаващи влакове.

На гара Белозем бе построено специално пешеходно съоръжение, тип пасарелка, което улеснява придвижването на пътниците до пероните. За лицата с намалена подвижност бяха монтирани асансьори, както и обособен паркинг. За удобство и сигурност на пътниците на спирка Опълченец е построен нов перон с навес и места за сядане, а на гара Маноле достъпът на лица с намалена подвижност до пероните е подсилен със закрити рампи против обледеняване на настилката. Уточнение: използваните кадри във видеото са предоставени от Национална компания „Железопътна инфраструктура".

Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. е насочена към развитието на основните видове транспорт – железопътен, пътен, воден, интермодален, както и на съвременни информационни системи за управление на трафика. Тя се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на Европейския съюз. Бенефициентите по програмата са държавните компании, отговорни за изграждане и поддръжката на големите инфраструктурни проекти в страната. Крайните ползватели на проектите по оперативната програма обаче са всички граждани и гости на Република България.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg