АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как се промени он лайн пазаруването?
Covid-19 постави на изпитание доставчиците на продукти и услуги. В следствие на това маркетингът претърпя сериозни промени. Според проучване на компаниите All Channels Group и BluePoint близо 42 на 100 от потребителите са пазарували за първи път онлайн или са разширили търсените до момента продуктови категории след въвеждане на извънредното положение в страната. 17% са изцяло новите потребители за електронната търговия като преобладаваща част от тях декларират, че ще продължат да пазаруват онлайн и след края на извънредното положение.
От гледна точка на потребителския модел, категориите които най-често се пазаруват онлайн с оглед на настоящата ситуация, са готовата храна за вкъщи, книги, козметика, обувки, дрехи, лекарства и продукти за лична хигиена. Разлики се наблюдават и при представителите на различните поколения. Така например за Baby Boomers са характерни категории като книги, продукти за лична хигиена, електроуреди и продукти за поддържане на дома и градината. За поколение Z: готовата храна за вкъщи, дрехи и храна за домашните любимци.
Може да се предположи, че при краят на извънредното положение и отпускането на мерките, се очаква свиване на пазаруването през Интернет на продуктови категории като лекарства, хранителни продукти, продукти за лична хигиена, готова храна за вкъщи и домашните потреби.
Най-съществен и устойчив ръст с оглед на ситуацията се наблюдава при куриерските услуги, онлайн банкирането, мобилното банкиране, онлайн курсове за обучения за придобиване на нови знания, онлайн фитнес програми, упражнения, йога. Дори и при най-възрастните - Baby Boomers, онлайн и мобилното банкиране, които традиционно не са с високо проникване в тази целева група, също отбелязват ръст. Всеки трети представител на Поколение Z е започнал да използва онлайн курсове за обучения за придобиване на нови знания, а всеки четвърти онлайн фитнес програми, упражнения, йога.
Проучването отбелязва и позитивния факт, че за кратко време, макар и под натиск, потребителите навлязоха в света на онлайн търговията и услугите без особени притеснения или затруднения.
Към този момент бъдещето на традиционната търговия и онлайн пазаруването все още е неясно, но към днешна дата има повече повече потребители, които са изцяло подготвени да избират стоките за себе си и домакинството си онлайн. Дали това ще се случи в голяма степен зависи от активациите, провокациите и, разбира се, от пригодността на търговците да бъдат онлайн
Tweet |
|