АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Как се разпространява вирусна информация?
Facebook, Twitter, Instagram... Социалните медии са мощни комуникационни инструменти, които достигат стотици хиляди потребители. За да разбере как публикациите се разпространяват вирусно с голяма скорост и каква е ролята на инфлуенсърите в „Комуникации 2.0“, Европейският център на научните медии на Европейския парламент събра експертна група, която да проведе дебат по темата. Днес е много важно да разберем как точно работи виралността; наистина е важно да разберем как тази нова социална медия може да влияе на хората или дори да манипулира съобщенията. Превръщането на съдържанието на социалните медии във вирусно не е точна наука. Ако беше такава, всички големи компании щяха се занимават с нея и цялата реклама онлайн щеше да бъде вирусна.Поглеждайки назад, винаги знаем кои публикации са станали вирусни и се опитваме да си направим изводи. Разбира се, в целия процес има много променливи – от алгоритмите, които платформите прилагат, през съдържанието на вирусните публикации, до човешкото поведение. И така, как предаваме нашите послания ефективно в социалните медии? В моята агенция използваме принципи, които наричаме принципите „Zeus“ („Зевс“), за да накараме хората да споделят съдържание и да получат популярност онлайн. „Z“ е съкращение от „Zeitgeist“ („духът на времето“). Получаваме достъп и използваме това, за което хората вече говорят онлайн. „Е“ означава „emotion“ („емоция“) – пробваме и провокираме емоциите на хората. „U“ означава „useful“ („полезен“) – създаваме съдържание, което хората действително смятат за полезно. И накрая „S“ означава „stories“ („истории“) – разказваме истории.Технологиите, социалните науки и поведенческите науки са само някои от множеството дисциплини, които могат да ни помогнат да разберем вирусните онлайн публикации. За да разбере всички тези процеси, Европейският център на научните медии събра мненията на експертната група в интервюта и изготви доклад. Можете да го намерите на адрес: https://sciencemediahub.eu/.
Tweet |
|