EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Как се става предприемач?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как се става предприемач?

mail12:10 | 18.04.2011прегледи 1948 коментарикоментари 0


„Да имаш бизнес нюх” е най-важното условие, за да си успешен предприемач, посочват собственици на фирми у нас в неформално проучване на небанката „Кредитекс&ХипоКредит” на тема „Как се става предприемач”. 64% от участниците в анкетата смятат така. За 40% от запитаните пък най-определящо за един бизнес е „да хванеш вълната” – да подбереш точното време, място и хора, с които да развиеш дейността си. На предприемачите им помага много и това „да са в крак с новостите” (24%) и „да имат късмет”(22%) . Други посочват, че са важни „добрите пазари и среда”, „правилната нагласа”, „любопитството”.
За да имаш собствен бизнес е нужно да развиваш личните си качества (47%). Едва 11% вярват, че да си предприемач е дарба, с която се раждаш.
За 13% от анкетираните кредитът им е помогнал най-много, за да започнат дейност. Личната мотивация (71%), подкрепата на близките (29%), опитът в предишни компании (22%) и образованието (17%) също са основни за добрия старт.
Бизнесът прави парите, но и парите правят бизнеса, заявяват собственици на фирми у нас в неформалното проучване. 81% от участниците са теглили кредит за бизнеса си, а повече от половината от тях са го правили повече от един път. 80% от анкетираните свързват тегленето на кредит с разширяване на бизнеса, 16% със започване на нова дейност. Част от предприемачите заемат пари, за да подобрят условията на работа и за да набавят консумативи. Други пък разчитат на кредита, за да оцелеят.
Проучването на „Кредитекс&ХипоКредит” е в подкрепа на предприемачеството и свободната инициатива в България. В допитването са участвали 71 собственици на малък и среден бизнес от София, Пловдив, Варна, Бургас, Сливен, Враца. 50% от тях развиват дейност в сектор „Услуги”, 38% са от областта на търговията, 12% са производители. Анкетирани са и представители на туризма, леката промишленост, финанси, строителство, книгоиздаване. Повече от половината от участниците в проучването имат над 10-годишен опит в бизнеса. Близо 30% имат фирми повече от 5 години.
„Кредитекс & ХипоКредит” отпуска кредити от 10 000 до 1 млн. евро срещу ипотека върху недвижим имот от 2004 г. Над 2/3 от отпуснатите до 25-годишни заеми са за малкия и средния бизнес, без ограничение в целта. „Кредитекс & ХипоКредит” е небанка (non-bank) и е част от групата компании на „Ти Би Ай Файненшъл Сървисиз” (www.tbif.com). Като начин на работа напълно се различава от небанковите дружества за бързи потребителски заеми. Дейността й е идентична с тази на банковите отдели за бизнес кредитиране.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg