АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Какво крият фирмите за електромобили
Европейските производители на автомобили използват някои "вратички" в тестовете на коли, за да завишат природощадящите параметри на автомобилите си, сочи проучване на ЕК, цитирано от Ройтерс. Докладът, който вероятно ще разгорещи още повече и без това бурния дебат по въглеродните стандарти, установи, че автомобилите са далеч по-малко икономични и по-замърсяващи, отколкото твърдят производителите им.
Симулациите, при които се тестват новите автомобили, никога не отразяват реалните емисии. Проучването, поръчано от ЕК на три консултантски компании, установи, че "възможностите за маневриране" ощетяват клиентите, облагодетелстват производителите и излагат на опасност целите на ЕС в областта на опазването на околната среда. Тестови техники като използването на гуми с допълнително сцепление или карането по нереалистично гладки пътища могат да са причината за една трета от отчетения спад на въглеводородните емисии в Европа между 2002 и 2010 година, се посочва в доклада.
Средният показател за емисиите на въглероден диоксид през 2002 година е бил 167,2 грама на километър, а през 2010 година - 140,4 грама на километър, сочат данните от проучването, като така общото средно намаляване на параметъра сред новите автомобили в ЕС е 26,8 грама на километър. Проучването приписва 9,1 грама на километър или около една трета от намаляването на вредните емисии на начина, по който са били проведени тестовете,
а не на подобрената технология. Тези изкривявания на тестовете, които вече са широко
използвани, могат да се експлоатират още, докато в Брюксел продължават дебатите за прилагане на целите на ЕС, който се стреми до 2020 година средният показател за емисиите на въглероден диоксид на колите в ЕС да бъде намален до 95 грама на километър. Европейската комисия преразглежда закона за тестовете на автомобили, но не се очаква да бъдат затворени всички "вратички". В световен мащаб ООН работи по нови стандарти.
Tweet |
|