АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Какво правят българите в банята?
13:10 | 31.05.2011 867 коментари 0
Мира Лазарова
Ideal Standard (Идеал Стандарт) представи резултатите от общоевропейско потребителско проучване, които показват, че банята играе ключова роля и е напълно интегрирана в човешкото ежедневие. България е част от първото проучване, резултатите от което подкрепят философията на Ideal Standard, въплатена в мотото „Вдъхновени от реалния живот”. Те отразяват тенденцията за превръщане на банята в съкровено, лично пространство, което се използва за все повече рутинни хигиенни дейности, но и разкрива някои доста нестандартни приложения - банята се е превърнала от място за хигиена в стая за красота, игра, отмора и интимни моменти.Ideal Standard възложи онлайн проучване на водещата компания за проучвания „Синовейт”, като бе използвана извадка от над 4000 респонденти от 11 европейски страни, която обхваща 5 възрастови групи в диапазона 15 – 75 години. Значителна част от участниците в проучването смятат, че банята е място за уединение, размисъл, почивка и удоволствие, което отново подчертава тенденцията за превръщане на банята в съкровено, лично пространство. Банята се е превърнала в интегрирана част от жизненото пространство на хората, където те намират необходимите условия и се отдават на разнообразни дейности. Резултатите разкриват как реалните изисквания и желания на потребителите по отношение на баните се развиват според тяхната възраст, пол и култура, както и семейно положение и личен живот.
Цифрите сочат следното:
Европейците най-често използват банята като салон за красота: за оглеждане в огледалото (45%) и подготовка за голямата вечер навън (39%), както и като стая за отмиване на ежедневието (38%).
Около една трета от запитаните използват банята за отмора, подготовка за нощен сън и открадване на лични мигове. Най-често „лични дейности” в банята извършват хората в Русия, Италия и Ирландия. Как е в България, сравнена с Европа?
Голяма разлика се наблюдава в България, където хората най-често (79%) използват банята за съживяване и освежаване. От друга страна българите най-малко (12%) използват банята за подготовка за излизане вечер (12%) и подготовка за среща (16%), докато във Франция тези дейности се извършват най-много – съответно 81% и 68% от хората.
Руснаците най-често използват банята за отмора (59%) и освобождаване на стреса (48%). Като цяло повече „лично време” в банята прекарват жените и младежите (15-20 и 21-30).
Интересни са резултатите по отношение на необичайните дейности, най-често свързани със забавления. Един на всеки осем родители използва банята за игри с децата. Французите вкарват децата си за освежително къпане в банята повече от всеки друг: 49 пъти в месеца, в сравнение с 24 пъти в България. Един на всеки шест европейци се отдава на романтични изживявания в банята си в продължение на около 30 минути на месец. Около ¼ от запитаните пишат или четат в банята. 38% от участниците в проучването споделят, че обичат да четат книга, вестник или списание в банята. Италианците четат най-много (65%) в сравнение с 17% при холандците. 27% от всички се наслаждават на акустиката в банята с пеене, като в България този процент скача на 37%. Други популярни забавления в банята са и слушането на музика (26%), говоренето по телефона (24%) и писането на картки съобщения (23%). Младите хора между 15-20 и 21-30 най-често извършват такива дейности, сред които се срещат и сърфиране в мрежата и проверка на имейли на мобилен телефон.
Болшинството от хората използват банята за обичайни дейности като хигиенизиране (96%), бръснене (78%) и оглеждане на външния вид (75%). След тях се нареждат регулярни дейности като рязане на нокти (52%), теглене (45%) и ритуали за разкрасяване (42%). По-често обичайни дейности в банята извършват хората във Франция, Германия, Италия, Белгия и Гърция. В България, наред с Великобритания и Холандия, хората извършват обичайни дейности по-рядко от средното ниво. Обикновено жените, хората с деца и възрастовата група 31-40 години извършват повече обичайни дейности в банята, в сравнение със средните резултати.
На въпроса „Защо в банята?” най-често срещаните отговори сред запитаните са уединението, наличието на необходимите продукти и оборудване, наличността на вода, тихата обстановка.
“Проучването не само разкрива нарастващото значение на „личното време” в банята, то показва че много потребители оценяват банята като динамична, забавна и разностранна среда, в която могат да се отдадат на разнообразни дейности. Някои от най-необикновените неща, които хората правят в банята , са да свирят на китара, да танцуват, да къпят домашните си любимци и дори да мият автомобилни части! Банята се смята за една от най-многофункционалните стаи в дома, където хората се отпускат и разтоварват, планират вечерта си, споделят тайни с огледалото, чувстват се отново хора… Списъкът е безкраен. Това ни помага да разгърнем нашата философия за създаване на решения за баня, които са наистина вдъхновени от реалния живот и различните нужди и желания на всеки етап от него”, коментира Дейвид Хамил, Председател на Идеал Стандарт Интернешънъл. Проучването покрива 11 европейски страни: Германия, Франция, Испания, Италия, Гърция, Белгия, Нидерландия, Русия, България, Ирландия и Обединеното Кралство.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg