АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Какво предвижда АПИ за 2019 година?
През тази и през 2019 г. основните ни задачи са свързани с продължаване на строителството на автомагистралите "Хемус" и "Струма", със започването на проектите Калотина - София, Видин - Ботевград, Русе - Велико Търново и довършването на обходния път на Габрово, съобщи председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов на специализирана конференция.
Инж.Глосов е заявил, че успешното внедряване на тол- системата за превозните средства над 3,5 тона от 16 август 2019 г. и на електронната винетка за леките автомобили от 1 януари догодина е кауза за целия екип на пътната администрация. С въвеждането на новия финансов модел ще се осигури в пъти по-голям ресурс за модернизиране на инфраструктурата, за нейното поддържане и изграждането на ключови пътни направления.
Инж. Глосов отбеляза, че в края на август е открита тръжната процедура на най-дългоочаквания и може би най-трудоемък като подготовка и изпълнение проект, свързан със строителството на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Срокът за подаване на офертите за лот 3.2 - платното за София в участъка между Крупник и Кресна, е през ноември. Той е съобщил, че до края на настоящия строителен сезон ще бъде готова отсечката от Кресна до Сандански и с това АМ "Струма" ще се удължи с още 24 км.
Председателят на УС на АПИ е запознал участниците във форума и с проектите, свързани с развитието на пътната инфраструктура в Северна и Северозападна България. В момента се изграждат близо 26 км от АМ "Хемус". Работи се от двете страни на автомагистралата - в участъците между Ябланица и Боаза, и Белокопитово - Буховци в посока Търговище. Целта ни е цялата автомагистрала да е готова до 2024 г., е подчертал Глосов. Той е съобщил още, че пътната агенция работи по подготовката и обявяването в кратък срок на търгове за общо 137 км от АМ "Хемус". До края на годината ще бъде обявена обществена поръчка за строителство на 3 участъка с обща дължина близо 52 км за около 494 млн. лв. Работи се и по подготовката на търговете за проектиране и строителство /инженеринг/ на още 3 участъка от "Хемус", с обща дължина 85 км за 700 млн. лв.
Успоредно с доизграждането на "Хемус" към Велико Търново планираме да започне и изграждането на АМ "Русе - Велико Търново", за да можем да се облекчи трафикът за Дунав мост и да се повиши пътната безопасност, е казал Глосов. Участъкът между Русе и Бяла е една от най-опасните отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти, е подчертал Глосов. За съжаление плановете ни за откриване на тръжните процедури в момента са възпрепятствани от жалби на доклада за ОВОС пред Върховния административен съд и делото е отложено за 26 октомври, е допълнил той.
Ключов проект за Северозападна България е направлението Видин - Ботевград, тъй като съществуващият първокласен път Е-79 отдавна не може да поеме трафика за Дунав мост две, е отбелязал Глосов. Изграждането на трасето ще започне от двата най-тежки участъка от Мездра до Ботевград и от Видин до Ружинци, които са общо 88 км. Това е малко повече от половината от общата дължина на направлението.
Предстоят тръжните процедури за участъка между Мездра и Ботевград. Глосов е допълнил, че важен обект, за който има финансиране чрез Механизма "Свързана Европа" на ЕК е автомагистралата "Калотина - София". Общата й дължина е 48 км. Изграждането й е разделено на три участъка. Единият от тях ще се финансира чрез Механизма, а останалите два ще се изпълнят със средства от републиканския бюджет. Предстои подписването на договорите с избраните изпълнители за участъците между ГКПП "Калотина" и Сливница.
Глосов е съобщил, че предстоят локални ремонти в участъка между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия", в който от началото на миналата седмица скоростта на движение заради неравности е ограничена до 90 км/ч. До началото на зимния сезон ще се извършат локални ремонти, а през следващата година ще се направи ремонт на отсечката, въведена в експлоатация през 2007 г., е казал Глосов. Той е посочил, че за обновяването й ще са необходими сериозни средства и е припомнил, че за ремонта на 22 км от АМ "Тракия" между 134-ти и 156-ти км, завършен преди началото на лятото, са вложени около 40 млн. лв. За следващите 30 км ще са нужни много повече средства, е бил категоричен Глосов.
Tweet |
|