АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Какво се случва на Дунав мост 2?
Видин, Ирена Данаилова, БТА
Десет дни след откриването на Дунав мост 2 - трафикът по мостовото съоръжение е повече от натоварен. Като че ли хората от двете страни на голямата река нямат търпение да преминат по него и да видят как живеят съседите им.
Стотици румънци и българи дневно - пеша, с велосипеди или с автомобили преминават по новия мост над река Дунав. За някои ходенето пеша по моста - през деня или през нощта, е просто атракция, за други - работа, за трети - начин да опознаят съседите си и да напазаруват по-евтина стока. Само за първите два дни по съоръжението са преминали в двете посоки над 5 000 моторни превозни средства - автомобили, микробуси, автобуси, товарни автомобили, както и над 10 000 пътници, съобщиха дежурните румънски гранични полицаи на пункта.
Два пъти повече са влезлите в България автомобили, отколкото излезлите от страната.
Преминаването над реката трае 3-5 минути, а с обработката на граничния пункт, където има шест платна за влизане и шест за излизане, процедурата трае десетина минути - всичко е много бързо и не се различава от преминаването на граничен пункт в Европа.
Основният трафик на пункта си остава този от товарни автомобили. През седмицата дори се образуват опашки, разказаха очевидци.
За десет дни стотици видинчани се разходиха пеша по моста, някои дори без да влизат на румънска територия през граничния пункт. Не по-малко са велосипедистите, които се движат свободно между двата бряга. Пазарът на Видин вече от десетина дни е "окупиран" от румънци, които пазаруват какво ли не. Два пъти са скочили оборотите на големите търговски вериги във Видин от пуска на мостовото съоръжение, разказаха от там. Румънците пазарували всичко, защото в България било много по-евтино.
Автомобилите с видинска регистрация са изпълнили паркингите на Калафат. В малкото румънско градче край Дунав видинчаните са повече от местните. Разглеждат градчето и сядат да изпият по кафе или сок. Съседите пък атакуват в почивните дни и нощните заведения във Видин, защото в Калафат те са много малко.
С успех вече тръгна и редовна ежедневна автобусна линия до Калафат и Крайова. До Калафат цената е 5 лева, а до Крайова - 15 лева. Най-ранният автобус заминава от видинската автогара за Калафат в 6.30 часа. Търговците във Видин и в Калафат са категорични, че ще им се наложи да учат румънски и български език, защото ще им трябва в работата. От граничния пункт, където е най-натоварено,
съветват всички, които са решили да пътуват до Румъния с деца, че задължително трябва да имат задгранични паспорти, както и актове за раждане. За пътуване до Калафат не е нужна винетка - такава обаче е нужна за района на Крайова. Винетки се предлагат както на самия граничен пункт, така и в пощата в Калафат или на бензиностанциите.
си вид до 1945 г. Възстановен е като граждански ферибот през 1952 г. и преустановява работа през 2013 година. Българските фериботни платформи "Бдин", частната "Припят 1" и румънската "Салкуца" от 00.00 часа на 15 юни вече не превозват през река Дунав. Нямат товари и пътници, всички
преминават по моста. Таксата на ТИР-овете за превоз между двата бряга беше 92 евро, а за автобус - 58 евро,за лек автомобил се плащаше 23 евро, мотористите плащаха по 3 евро, колкото и
пътниците. До края на юни преминаването през Дунав мост 2 на всички е безплатно, а от първи юли автомобилите ще преминават с такса от 6 евро, а пътници и велосипедисти - безплатно.
Все още липсват табели, които да указват подходите към Дунав мост 2
Десет дни след пуска на Дунав мост 2 все още липсват табели, които да указват подходите към съоръжението, сигнализираха шофьори. Ако автомобил е влязъл във Видин, трудно стига до моста, защото липсват указателни табели и това води до объркване. На входа на Видин има достатъчно указателни табели в посока Калафат, които да насочват и към моста. Пътят към ферибота е посочен на две табели, указана е и посоката за Ново село и село Кошава, но не и за Дунав мост 2. Шофьорите масово поемат в грешната посока към ферибота, вместо по естакадата към новия мост, и се налага да се връщат с километри. Няма нито една табела накъде е Дунав мост, има само табела "Калафат - ферибот", оплака се шофьорът на ТИР- Иван Петков, който е от вътрешността на страната и за първи път пътува в този район. От крайпътен видински сервиз насочват всеки, който е потърсил помощ и показват правилния път на шофьорите.Tweet |
|