EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Какво се случва с он лайн пазаруването?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво се случва с он лайн пазаруването?

mail09:15 | 12.10.2023прегледи 1012 коментарикоментари 0


Какви са перспективите пред онлайн бизнеса в контекста на икономическата и геополитическата ситуация и засилената конкуренция.

Според Рени Яврийска, Consumer Panel Services Lead, GFK Bulgaria заради продължителната инфлация домакинствата са променили поведението си, но се наблюдава раздалечаване между България и държавите от Европейския съюз (ЕС) по отношение на позитивизма.

Безработицата все още е ниска, което е важен фактор и домакинствата да поддържат темповете на харчене, посочи Яврийска.

Супер- и хипермаркетите продължават да бъдат местата, които са най-предпочитани за пазаруване в България. По отношение на обема обаче те губят позиции. Напоследък се наблюдава пренасочване и към по-малките магазини, където домакинствата предпочитат да купуват най-наложителното, макар и на не толкова конкурентни цени.

Намаляват онлайн покупките на бързооборотни стоки, тъй като домакинствата се връщат към офлайн покупките след COVID кризата, допълни Рени Яврийска.

Сред акцентите от презентацията на Gfk бяха делът на най-големите онлайн покупки, все по-силната роля на собствените марки и нарастващия им дял с общия брой покупки, както и значението на продуктите, закупени на промоция.

Георги Костов, Съосновател и управляващ съдружник в GombaShop™, коментира, че интернет потреблението има накъде да расте, предвид факта, че достъпът до интернет в България е под средното за Европа. Потребителите онлайн са два пъти по-малко от тези в Централна и Източна Европа, което говори за голям потенциал на бизнеса.

Той обаче развенча мита за бързите пари в онлайн търговията. Като всеки един бизнес онлайн магазинът изисква усилия и работа и това е причината много бизнеси бързо да отпадат.

Социална търговия, мобилна търговия, изкуствен интелект

Йоана Анеску , Growth Marketing Manager, GPeC представи данни, според които 30% от купувачите е вероятно да направят покупка директно през социалните мрежи като Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter или Snapchat.

Стефан Чорбанов, Human Being & Certified Magento 2 Solution Specialist, Stenik, навлезе в спецификите на мобилната търговия и мобилните приложения. Той коментира, че развитите онлайн търговци, които нямат мобилни приложения, изпускат възможности.

При наличие на подобно приложение търговецът ползва своя онлайн магазин като основа и в реално време има синхронизация на данните, голям набор от функционалности, централизирана информация, интеграция на маркетинг инструменти и други.

Стефан Чорбанов представи и нейтив приложение, интегрирано с онлайн магазина на търговеца, което от Stenik разработват, както и възможните функционалности, които то предлага.

Бисквитки и персонализация

Ирина Янева, Старши Мениджър в Адвокатско съдружие "Ърнст и Янг", и Мартин Пенчев, eCommerce legal consultant, Sotirov, Penchev & Partners, коментираха регулациите в ЕС за бисквитките, събирането на данни на потребителите и защитата на поверителността.

Ирина Янева отбеляза, че за потребителите сигурността е ключова, а заедно с това защитата на личните данни и как онлайн бизнесът ги управлява.

Мартин Пенчев акцентира, че основната цел на новата директива на ЕС е предаването на данни към трети страни. Очакванията са регламентът да влезе до края на тази - началото на следващата година. Той посъветва онлайн търговците да направят одит, за да са сигурни, че отговарят на регулаторните изисквания.

Практиките на регулаторите по отношение на бисквитките еволюират постоянно и очакваме още развитие в насока изясняване на изискванията, приложими към поставянето на бисквитки и използване на информацията, генерирана от тях, каза Янева.

За онлайн търговците е съществено важно да съумеят да се възползват максимално от информацията, която се събира чрез бисквитките, като съобразяват съответните регулаторни изисквания, за да се предпазят от жалби от потребители и санкции от регулатори в България и в други държави, където оперират.

Според Михаило Понявич , General Manager, ePonuda, представи темата за психологията зад персонализацията в електронната търговия. Той коментира, че рекламният "шум" в съвременността се е увеличил значително в сравнение със 70-те години на ХХ век. Тогава е имало около 1600 рекламни съобщения дневно, през 90-те те се увеличават до 4000, а през 2020 г. вече надвишават 10 000. Същевременно капацитетът на човешкия мозък да помни си остава същият - значително по-малък.

Понявич посочи, че в ерата на непрекъснатата свързаност всеки смартфон е потенциален маркетплейс и така електронната търговия е неизменна част от живота на хората. Хората по света вече далеч повече прекарват време в гледане и следене на различни интернет медии през мобилни или свързани устройства, отколкото традиционни медии.

Средата обаче е свръхконкурентна. Все повече търговци се борят за вниманието на потребителите в среда на сериозен "шум", което налага изготвянето на стройна стратегия за реклама и привличане на вниманието. Различните действия и канали трябва да бъдат оптимизирани, така че да се стигне до отговор от страна на потребителите и да се постигат бизнес целите на организацията, посочи той.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2075