АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Какво се случва с фамилния бизнес?
12:45 | 10.11.2010 660 коментари 0
Собствениците на едни от най-големите семейни компании в света ще пристигнат в България на 25 ноември тази година. Поводът е Третата официална вечеря, която Сдружението на фамилния бизнес в България организира по случай Деня на семейството. Специални гости на вечерята тази година ще бъдат Президентът на FBN International (Международната организация на фамилния бизнес) Тиери Ломбар и членовете на Борда на директорите на организацията.
„България ще е първата страна в Източна Европа, която става домакин на срещата на най-ключовите фигури, представители на FBN International”, коментира Христо Илиев, председател на Сдружението на фамилния бизнес България. „Това ни радва изключително много, тъй като е доказателство, че страната ни започва да играе все по-значима роля в световния семеен бизнес. Българските фамилни компании са млади и тепърва ще се развиват, но вече следват световния пример и заемат стабилни позиции в бизнеса”, допълни Илиев.Оборот от близо 1 000 000 000 (един милиард) лева и прехрана на 10 000 българи. Така изглежда в цифри приносът на компаниите, членки на Сдружението на фамилния бизнес в страната ни, през миналата 2009 година. FBN International e създадена през 1990 година и е най-голямата и влиятелна световна организация на фамилния бизнес. Днес тя има подразделения в близо 50 страни в Европа, Азия, Северна Америка, Южна Америка и Австралия, в които членуват над 3200 компании, като само европейската структура генерира оборот от 1 трилион евро и осигурява 5 милиона работни места. Henkel, Pirelli Group, Benetton, Oriflame, Merck, Ermenegildo Zegna, Fiat Group са само част от големите семейни компании-членки на FBN International. Според изследване на PricewaterhouseCoopers, направено сред ръководители на семейни компании в 35 страни по света, 95% от фамилните фирми имат увереността, че могат да се справят успешно с конкуренцията в своя пазарен сектор. „Международните статистически данни от сектора сочат, че през последната година, когато ефектите от кризата бяха все още силно осезаеми, 48% от фамилните компании отчитат ръст в потребителския интерес към техните продукти и услуги”, коментира Христо Илиев. „Около 60% от семейните фирми в света дори възнамеряват да разширят дейността си в следващите 12 месеца”, посочи още Илиев. Предаването на бизнеса на следващото поколение и развитието на компаниите в период на криза ще бъдат във фокуса на обсъжданията между лидерите на световните фамилни компании по време на официалната вечеря на 25 ноември. Основните задачи, които FBN International си поставя, са популяризирането на семейните ценности при изграждането на компании, действащи на фамилен принцип, подобряване на бизнес практиките, утвърждаване на отговорна работодателска политика. Ключови са развитието на фамилните компании са и създаването на респект към законите, постигането на високи стандарти в бизнес отношенията и на взаимно изгодните партньорства.
Tweet |
|
Още по темата:
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg