EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Какво трябва да знаем за летните гуми?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво трябва да знаем за летните гуми?

mail13:04 | 09.05.2018прегледи 2779 коментарикоментари 0


Спирачното разстояние при износени гуми е до три пъти по-дълго върху мокра настилка. Изследванията показват също, че аквапланингът може да започне при скорости, които са значително по-бавни от нормалните скорости за движение на пътя. Водачите трябва редовно да следят състоянието и налягането на гумите, а не само по време на сезона за смяна на гумите. Безопасните летни гуми трябва да имат минимална дълбочина на протектора от четири милиметра и да не бъдат на повече от шест години.

„Увредените гуми са сред основните рискове за безопасност на движението по време на летния трафик. Сцеплението при износени гуми рязко ще спадне върху мокра настилка, което ще застраши безопасността, особено при екстремни условия“, казва Мати Мори, мениджър Техническо обслужване на клиенти в Nokian Tyres.

Скорошни тестове извършени от Tekniikan Maailma (5/2018) показват, че при износени гуми има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста аквапланингът започва при 88 км/ч.

„Тестовите гуми, които са били определени за опасни въпреки това са напълно законни, тъй като имат дълбочина на протектора над 1.6мм. Шофьорът има пълната отговорност да следи износването на гумата. Освен за дълбочината на протектора, Вие трябва да проверявате гумата и за пукнатини и редовно да следите налягането на гумите да е подходящо. Когато гумата остарява, нейните характеристики също ще спаднат, така че е нужно да имате предвид, че максималният срок на експлоатация е шест сезона. За втората семейна кола или други коли, които се ползват по-рядко, трябва да се уверите, че общата възраст на гумата е по-малко от 10 години. Лесно е да проверите това на страницата на гумата, където можете да откриете годината ѝ на производство.“, споделя Мори.

Увеличете експлоатационния живот на гумите като редувате гуми отпред и отзад

С цел да увеличите сигурността и да спестите пари, трябва да се уверите, че гумата не се износва по необичаен начин. Гума, която се износва само от вътрешната или външната страна е признак, че нещо не е наред. Често това е знак за прекомерно ниско налягане, неправилен реглаж на гумите или износени амортисьори.

„Необичайното износване ще окаже пряко въздействие върху управлението. Ако не действате навреме, износването може да достигне дори до каркаса или сърцевината на гумата и да го унищожи напълно. Не забравяйте, например да, проверявате нивото на налягане на гумите ви веднъж на всеки три седмици. Когато се подготвяте за по-дълги пътувания или пренасяне на тежки товари, е нужно да увеличите налягането пропорционално на товара.“, казва Мори.

Много шофьори се чудят защо две гуми в комплект са много по-износени от другия комплект. Според Мори, гумите на двигателните колела винаги ще се износват два пъти по-бързо от другите две. Затова е нужно да сменяте предните си гуми със задните на всеки 8,000 километра или когато разликата между дълбочината на предния протектор и задния е повече от 2 мм.

Чрез редуване на гумите, шофьорите могат да увеличат експлоатационния живот, сигурността за себе си и за другите на пътя, а също и да спестят пари. Редуването значително увеличава жизнения цикъл на комплекта гуми. Износването на гумите е също силно повлияно от съответното превозно средство, от стила на управление на шофьора и от неговата активност. Можете да спестите пари като изберете висококачествени гуми, които са подходящи за вашия автомобил и вашите навици на шофиране, казва Мори в заключение.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg