АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Какъв бизнес започват българите
16:15 | 06.11.2012 1298 коментари 0
„Средният” български предприемач би започнал интернет бизнес с инвестиция от 20 000 лв. и очаква да печели от това 2500 лв. на месец. Това показват резултатите от проучването „Какъв бизнес започват българите”, проведено във връзка с изложението за нов бизнес Franchising Expo, което ще се проведе на 9-10 ноември в НДК, в рамките на Световната седмица на предприемачеството.
На второ място сред предпочитаните браншове е ресторантьорството и общественото хранене, а на трето – различните видове услуги. Участниците в проучването не са силно привлечени от възможностите да развиват търговска дейност, като най-често изтъкваният аргумент е доминацията на големите вериги в този бранш. 71% от предприемчивите българи биха инвестирали под 30 000 лв. в собствен бизнес, като по-голямата част не биха ползвали кредитиране. Срокът за възвръщане на инвестицията е в силна зависимост от нейния размер. Най-често хората с предприемачески амбиции се чувстват комфортно с двугодишния период за възстановяване на първоначалното си вложение. Най-често изтъкваната причина за започване на нов бизнес е желанието за независимост: „Искам да поема живота си в собствени ръце и да създам бизнес модел достоен за подражание, да дам положителен пример на много работодатели.” На второ място е амбицията за реализация на собствените бизнес идеи: „Защото мисля, че мога да направя нещо повече в този бранш от съществуващото в момента”. Заслужава да се отбележи, че сравнително малък брой от имащите желание да развиват бизнес биха го направили поради безизходица, свързана с липса на други възможности или с неуспехи в настоящото си начинание. Голямата част от желаещите да започнат ново начинание нямат бизнес опит. „Трябва да се развивам, а никъде не получавам тази възможност. Като цяло младите хора, които тепърва се сблъскват с живота и нямат стаж и практика трудно намират реализация.” – е една от типичните мотивации на анкетираните. Най-интересна и перспективна е групата на хората с ръководен опит като служители на различни нива в йерархията. Имащите намерение да стартират нов бизнес очакват да печелят „толкова че да мога да живея добре и да мога да развивам бизнес”, като амбициите на анкетираните са най-често в диапазона между 2000 лв.и 3000 лв. „Амбициозна съм, интелигентна, умея да работя с ръцете, въображението и ума си” – това споделя една от анкетираните участнички в проучването. Вярата в собствените способности обаче е на второ място сред факторите, които по преценка желаещите да стартират нов бизнес, биха им донесли успех. На първо място са посочвани познанията в дейността, която предприемчивите българи биха развили в бизнес. Вече четвърта година изложението Franchising Expo помага на предприемачите да започнат собствен бизнес като част от утвърдена българска или интернационална верига. Тазгодишното издание на единствения форум за нов бизнес в България ще се проведе на 9 и 10 ноември в зала 3 на НДК, София. Входът е свободен. Над 70 изложители ще представят възможности за започване на собствен бизнес, сред които: Subway, Еврофутбол, Дон Домат, Моят Магазин, Мания, Рефан, Кен, Т-пост, Bonduelle и много други. Генерален спонсор е световният лидер сред агенциите за недвижими имоти - RE/MAX. Събитието е в рамките на Световната седмица на предприемачеството, която се провежда под патронажа на президента росен Плевнелиев. Официален домакин на проявата у нас е младежката организация Джуниър Ачийвмънт България. По време на конференцията „Нови бизнес идеи” на 9 ноември ще бъдат представени водещите тенденции и успешните практики за стартиране на нов бизнес в страната и в чужбина. Посетителите ще могат да получат ценни съвети за бизнес успех от Николай Богданов, развиващ програмата Моят Магазин на МЕТРО с 1400 открити обекта за година и половина; Вим Брикман, Франкорп Европа; Освалдо Яндоло, AZ Franchising; Венцислава Стоянова от Еврофутбол; и други. Акредитацията за конференцията е на стойност (67 лв. без ДДС) и изисква предварителна регистрация. Изследването е проведено по методика, разработена от Югоизточно европейския център за семиотични изследвания към НБУ.Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg