EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Кампания за еврото в три фази

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кампания за еврото в три фази

mail14:15 | 24.10.2023прегледи 442 коментарикоментари 0


Координационният съвет за подготовка на България за членство в еврозоната актуализира Комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на страната към еврозоната, съобщава Министерството на финансите.

В началото си кампанията ще запознае хората с ползите и ефектите от членството в еврозоната. Ще се вземат и мерки за противодействие на всяка дезинформация, която заблуждава и насажда необосновани притеснения в хората от тази важна стъпка за повишаване на стандарта на живот в България.

Актуализацията планира фазите на кампанията, като отчита променената перспектива за членството на България за 1 януари 2025 година, добавят се редица нови комуникационни дейности и се променят такива, предвидени в предходната стратегия.

Документът предвижда провеждането на мащабна комуникационна и информационна кампания, която ще запознае гражданите с ползите от въвеждането на единната европейска валута като официално разплащателно средство у нас, със средносрочните и дългосрочните ефекти за страната и с всички практически аспекти, важни за протичане на процеса, чрез предоставянето на точна, достъпна и навременна информация.

Предвижда се кампанията да протече в три фази

Първата фаза ще е насочена към предоставяне на информация за ползите и възможностите за България от присъединяването към еврозоната и за готовността на страната да покрие Маастрихтските критерии. Още на този етап целта е да се отговори на важните за хората въпроси и да се пресекат възможности за разпространяване на спекулации и неверни твърдения по темата.

Втората фаза ще е насочена към практическата информация по приемането на единната европейска валута. Ще се разясни как ще се извършва превалутирането на кредити и депозити, административните стъпки, които трябва да предприемат на юридическите лица, промените в счетоводството, какви са защитните елементи на евро монетите и банкнотите, как ще се извършва двойното обозначение на цените в търговските обекти, къде и как да се подават сигнали при нередности.

Третата фаза ще е много важна за утвърждаването на новата валута след официалното й приемане, както и за повишаване на доверието на гражданите в институциите. Тя ще запознава гражданите с мерките, които държавата предприема за защита на правата на потребителите.

В комуникационната кампания е планирано да се включат множество институции – освен водещите Министерския съвет, Министерството на финансите и Българската народна банка, в кампанията ще се включат още министерства, Комисията за защита на потребителите, общините, "Български пощи" и др.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg