АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Карлсберг консумира по-малко енергия+вода....
През 2016 година Карлсберг Груп е намалила консумацията на енергия с 6% (kWh/hl), с 14% емисиите на въглероден диоксид (kg CO2/hl) и с 6% консумацията на вода (hl/hl) – в сравнение с предходната 2015 година. В същото време, 17% от консумираната от Групата енергия идва от възобновяеми източници като биомаса и слънчева енергия. Групата изгради инсталация от соларни панели за пивоварната си в Дали, Китай, която е четвъртата по големина в световен мащаб подобна инсталация, обслужваща пивоварна.
Докладът за устойчиво развитие през изминалата година описва как този подход е вграден в новата корпоративна стратегия на Карлсберг Груп – SAIL’22. Той съдържа обновена матрица на материалите, нов пълен анализ на въглеродния отпечатък и обновена оценка на риска от недостатък на водни ресурси.
Ключови моменти за 2016:
Енергия & въглерод: Карлсберг Груп продължи да подобрява ефективността на пивоварните си по този показател, постигайки през 2016 година тригодишните си цели в по-кратък срок (с година по-рано от планираното).
Консумацията на енергия беше намалена с 4% на 27.7 kWh/hl, в сравнение с 29 kWh/hl през 2015 ( и намаление от около 6% спрямо изходното ниво през 2014).
Емисиите на въглерод бяха ограничени с 10% на 6.3 kg CO2/hl, сравнено с 7.0 kg CO2/hl през 2015 ( и намаление от около 14% спрямо изходното ниво през 2014).
Енергията, идваща от възобновяеми източници, включително биомаса и слънчева енергия нарасна на 17.1% от 15.4% през 2015. Карлсберг Груп въведе в експлоатация масивна инсталация от соларни панели на съоръжението си в Дали, Китай – четвъртата по големина в света инсталация от този вид, обслужваща пивоварна.
Вода: Карлсберг Груп подобри водната си ефективност, понижавайки консумацията на 3.2 hl/hl, в сравнение с 3.4 hl/hl за 2015 (подобрение от 6% спрямо изходните нива през 2014). През 2016 Групата си сътрудничи със WWF (Световния фонд за дивата природа), за да обнови оценката си на риска, свързан с водните ресурси. Установено бе, че 15 от пивоварните в Групата са разположени в зони с висок риск от воден недостиг.
Отговорна консумация: Карлсберг Груп работи с повече от 20 външни партньора, за да популяризира отговорна консумация и потребителско поведение на отделните си пазари. Нещо повече, Групата значително увеличи обемите си, съдържащи ключова информация на тема „отговорна консумация“ – съответно от 31% на общо 85%.
Здраве и безопасност: В повече от 50% от всички обекти на Карлсберг Груп нямаше инциденти през 2016.
Четирите основни приоритетни области на Карлберг Груп са: Енергия и въглерод, Вода, Отговорна консумация, Здраве и безопасност – като еднакъв холистичен подход е приложен във всяка сфера.
Tweet |
|