АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
"Карфур" продължава да поскъпва
В началото на ноември цените на повечето продукти от списъка на тайния клиент не отчитат сериозни промени спрямо края на септември. Средната обща стойност на покупката е 28.99 лв., което е с 2% над септемврийската.
Хранителни стоки
От храните седем поскъпват, а шест понижават цената си. Най-забележима е промяната при кашкавала, който е с повишения в шест от осемте вериги и понижения в останалите две. В "Европа" и "Т-маркет" цената е с повече от 40% по-висока.Сиренето поскъпва в пет от осемте вериги, но цената му в "Хит" е с 45% под тази през септември. Поради това общата му средна цена е с 3% по-ниска от предишната.
Единственият продукт с относително масово понижение в цената е брашното. То поевтинява в пет от веригите, а в една остава без промяна.
Нехранителни стоки
При нехранителните стоки преобладават случаите на запазване на цената на съответния продукт по магазините спрямо предишния път.Най-стабилен е универсалният препарат, при който единствената промяна е в "Европа" и е в посока надолу.Пастата за зъби е запазила цената си в шест от веригите и е поскъпнала в две.
По магазини
"Карфур" продължава да е най-евтиният магазин, но сметката там се е повишила с 1.52 лв. спрямо септември. А тогава растеше спрямо август, при това с повече от 2 лв.
Сметката в "Кауфланд" намалява, макар и само с 24 стотинки. В крайна сметка това, което наблюдаваме, е, че разликата между двата най-евтини магазина продължава да се топи, и то в посока на поскъпване на по-евтиния.
Най-голямото поскъпване спрямо септември е в "Европа" – с 2.71 лв. Там 11 от продуктите са с по-висока цена, а само четири регистрират понижения. "Т-маркет" е третият и последен магазин, където 20-те продукта от списъка ни струват сумарно повече в сравнение с предишния път. Сметката е с 1.66 лв. по-висока. Промените са почти изцяло при хранителните продукти. При нехранителните шест от седемте са на старите си ценови равнища.В останалите пет вериги отчитаме понижение на сметката спрямо септември. Двете най-големи обаче са със 73 и 71 стотинки, съответно в "Билла" и ХИТ. Тук отбелязваме, че 11 от продуктите в ХИТ не са запазили цената си.
Собствени марки и промоции
Най-много собствени марки отчитаме във "Фантастико" – осем, като в случая на захарта тя е и на промоция. Там сме регистрирали още шест промоции. В "Билла" и "Т-маркет" има по седем продукта от собствените им марки. В "Т-маркет" обаче има и шест промоции. Прави впечатление, че в "Кауфланд" има цели три продукта от кошницата на тайния клиент, които не са в наличност. При това за един от тях е обявена промоция. В "Билла" също има един случай на out-of-stock. /сп. Регал/.
Tweet |
|
На 21 в Русе беше фал старт на карфур: - зелени банани; - портокали с дебели кори; - кренвирши от нещо, но не месо; - пилешко напоено с "бял безвреден" сос - кисело "мляко" от нещо подобно на мляко ... Т.е. добре подготвени "промоции" Поведението показва по-скоро "съюз", но не и конкуренция. Дано да не им става навик да ни третират по този начин та ще станат на "стек" - последни влезли. първи излезли.