EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

Касова бележка + телефон за жалби

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Касова бележка + телефон за жалби

mail16:37 | 04.01.2016прегледи 1811 коментарикоментари 0


От следващата година горещият телефон за подаване на жалби в Комисията за защита на потребителите ще бъде отпечатан на касовите бележки. И по време на Новогодишните празници комисията ще има дежурни екипи на разположение на хората. 

Телефон 0700-111-22 винаги ще бъде на вниманието на хората и при възникване на нередности те ще могат да направят консултация или да подадат сигнал още докато са в магазина, коментира председателят на комисията Димитър Маргаритов. 

От началото на следващата година ще започнат да функционират и секторни помирителни комисии, които ще разглеждат спорове между потребители и търговци в пет важни области - енергетика, ВиК услуги, телекомуникации, транспорт и финансови услуги. Целта е при подобни спорове да не се сгига до съд, а да бъдат решавани значително по-бързо и безплатно за гражданите. 

По коледните празници на горещия телефон на потребителя са регистрирани 45 обаждания. Преобладаващата част от тях с молба за консултации за възможността да бъде върнати подаръци, които не са били харесани, или за правата и реда за предявяване на рекламация за дефектна стока. Има и сигнали за некачествени храни. 

Комисията е извършила над 160 проверки в търговски обекти в страната, свързани с намаленията. Констатирано е, че някои търговци не са спазили изискването на закона намалените стоки да бъдат отделени на обособени места в обектите. В други случаи върху етикета на артикулите е била посочена само старата цена, но не и новата или търговците са обещавали по-висок процент на намаления от този, който реално е предоставен при продажбата, съобщават от комисията. 

При онлайн покупките най-често възникващият проблем е бил свързан с липсата на наличност на най-желаните от клиентите артикули.

Информацията е на БНР.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg