EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Кауфланд откри 13-и хипермаркет в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кауфланд откри 13-и хипермаркет в София

mail16:45 | 28.09.2022прегледи 677 коментарикоментари 0


Kaufland България открива 13-и хипермаркет в София. Това е и първият зелен филиал на веригата, тъй като той е изграден изцяло според най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и е оборудван с редица щадящи околната среда системи. С откриването на новия магазин, общият обем на инвестициите на компанията в столицата надхвърля 335 милиона лева, а броят на обектите на веригата у нас стават 63.

Имотът, върху който хипермаркетът е построен, е над 15 000 кв. метра, от които над 2500 кв. м. са търговска площ. Разгърнатата застроена площ на сградата е над 10 300 кв. м. Това е вторият обект на ритейл лидера в столицата, който е разположен на два етажа, като за клиентите са предвидени 214 паркоместа. Над 6 000 кв.м. от площта на имота са превърнати в парк, в който са засадени 300 дървета и 1000 храсти.

„Тази инвестиция съвпада с разбирането ми за инвестиции в града - зелени и устойчиви. Паркът, който е изграден заедно с магазина, създава уютна среда. Използването на зелена енергия е ключово за енергийната независимост, за което насърчаваме всеки бизнес.  Поздравявам компанията за нейната социално-отговорна политика към района, в който се намират търговските обекти“, подчерта в словото си Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и връчи специална Грамота за устойчиво развитие на новооткрития обект.

Новият хипермаркет е първият „зелен“ магазин на веригата у нас. Той е изграден според най-модерните стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство, оборудван е с редица щадящи околната среда системи и се захранва със 100% „зелена“ енергия. Хипермаркетът има иновативна климатична система, която се захранва с остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения и не използва фосилни горива.

Хладилната инсталация на обекта се захранва с нискоемисионен хладилен агент. Всички витрини са затворени с вратички – мярка, която допълнително намалява въглеродните емисии със 180 т. CO2 годишно. Цялото осветление на хипермаркета е LED, чрез което се постига около 30% икономия на енергия и допълнително се намаляват вредните емисии. На покрива на новооткрития обект предстои да бъде разположена фотоволтаична инсталация, която ще покрива приблизително 20% собствените нужди на хипермаркета на годишна база. Чрез тази мярка компанията ще реализира целта си да намали с 15% годишния си разход на електроенергия през 2023г, чрез собствена соларна инсталация, понижавайки въглеродните си емисии с над 100 т. годишно.

„Зеленият“ пример - факти за зеления хипермаркет в кв. Горубляне:

Екологичен и енергийно ефективен

Обектът отговаря на Първокласен асортимент

Отличителната за Kaufland витрина с обслужване предлага свеж избор повече от 340 артикула, сред които прясно месо, риба, млечни продукти, месни и млечни специалитети и деликатеси. Свежите предложения включват още над 780 внимателно подбрани сортове плодове и зеленчуци, подправки и цветя. В собствената пекарна на компанията клиентите ще открият над 70 вида прясно приготвени хляб и тестени изделия.

Kaufland подкрепя българските производители и стимулира местното производство, като техните предложения ще имат своето място в хипермаркета в Горубляне.  В постоянния си асортимент веригата традиционно предлага над 6000 български продукта, като в новия обект могат да бъдат открити и 363 регионални предложения на производители от региона на София. Част от тях са представени в специално обособената зона „Фермерски пазар“ с продукти от 26 семейни ферми и малки мандри, както и на регионални производители.

Разнообразието в асортимента се допълва от “To Go” витрина с качествени и свежи продукти, удобни за консумация в забързаното всекидневие, както и от обособен щанд за охладени и неохладени здравословни продукти - био, веган и вегетариански, без глутен и без лактоза, без захар. Важна част от предложенията са и собствените марки на Kaufland, които са над 3000 в новия обект.

Нехранителни стоки с грижа към природата

Много облекла  и текстилни изделия за дома от собствените марки на Kaufland, които се предлагат в хипермаркета в „Горубляне“ имат високо съдържание на органичен памук и носят логото на GOTS (Global Organic Textile Standard, в превод на български – глобален органичен текстилен стандарт). Наличието на това лого гарантира екологично и социално отговорно производство на текстил. Асортиментът в хипермаркета включва и огромен избор от собствените марки продукти на Kaufland с логото FSC®. То се поставя върху продукти от дървесина и хартия, които са сертифицирани спрямо строгите насоки на Forest Stewardship Council® за устойчиво стопанисване на горите. От 2013 г. Kaufland работи върху премахването на частиците микропластмаса при производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти, както и перилни и почистващи препарати. На тяхно място се използват естествени и устойчиви суровини. Рецептурите на всички бебешки продукти грижа за тялото на bevola Baby® вече не съдържат микропластмаса.

Kaufland е първият хипермаркет, който въведе на българския пазар екосъобразната торбичка за хляб. Тя е изработена от преработени пластмасови опаковки. Издръжлива е на натоварване до три килограма, пере се и е удобна за всекидневна употреба. В хипермаркетите на Kaufland се предлагат 100% рециклируеми торбички за многократна употреба за плодове и зеленчуци.

 

„Зелена“ логистика

Над 95% от доставките до хипермаркети в Kaufland, включително в новоткрития обект, се извършват с камиони, задвиждани с природен газ. В логистичната си дейност компанията е внедрила иновативни сгъваеми палети, заради чиито стабилните странични стени се спестяват 250 т фолио годишно. Плодовете и зеленчуците в Kaufland  се транспортират в 100% рециклируеми каси на Euro Pool System. Те са сгъваеми и заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране, което означава по-малко транспортни курсове и по-малко въглеродни емисии. Генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба и осигуряват оптимална защита на продуктите.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg