АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кауфланд: Ценово сме най-атрактивни
Близо половината (48-50 процента) от продажбите на търговската верига "Кауфланд" в България минават през продуктите с намаление от седмичните рекламни брошури. Пазарът на "Кауфланд" в България е един от най-атрактивните ценово спрямо другите пазари на търговската верига, каза пред журналисти Иван Чернев, главен изпълнителен директор на "Кауфланд – България".
Ние сме максимално прозрачни и кооперативни, каза Чернев на въпроси относно това какви са разликите между доставните и продажните цени в магазините на веригата. Ако има точно установявания относно "Кауфланд", нека да бъдат сложени на масата и и да ги обсъдим, посочи той във връзка с проверките на държавни органи за цените на храните.
"Големи сме и сме максимално отворени за диалог. Веригата е максимално дигитализирана по отношение на цените и качеството на стоките. В магазините си имаме 13 000-21 000 артикула", добави Чернев. "Броят артикули на веригата, които влизат в рекламните брошури и са с намаление, са между 325 и 400 всяка седмица. Това са стоки с атрактивни цени за потребителите", каза Чернев.
По думите му половината от пазара в България се държи от участниците в Сдружението за модерна търговия, а другите 50 процента е традиционната търговия – пазарите и по-малките магазинчета.
Когато се говори за доставна и продажна цена, трябва да се види и за каква стокова група се отнася. Между цената на изкупуване и продаване има множество процеси като логистика, построяването и поддържането на магазините, наемането на персонал и движението на стоката от склада към магазина. Чистата печалба е между 3 и 5 процента, каза Чернев.
Ние сме максимално кооперативни и отворени за дискусии с институциите, нека да видим и какви нормативни актове се подготвят. Това става само ръка за ръка между бизнеса и съответните институции. Имаме покана за среща другата седмица, на която ще бъдат обсъдени всички въпроси, коментира той.
България е на шесто място по инфлация в региона след Унгария, Литва, Естония, Словакия и Чехия. Не мога да сравнявам цените на отделните артикули, когато се говори за макроикономическите критерии, добави Чернев. Важно е и какъв е пазарът и откъде идва суровината. Тя може да е по-евтина в друга държава и оттам да падат цените, като например маслото в Германия. Важно е да има кооперативи в селското стопанство, защото тогава производството е евтино и стоката е качествена, изтъкна той.
"Кауфланд" отбелязва 17 години бизнес в България. За периода от 2006-2022 година сме внесли в хазната 1,46 млрд. лева данъци, над 932 млн. лева нетни заплати и 307 млн. лева осигуровки. Само за 2022 година веригата е платила над 138 млн. лева данъци, 115 млн. лева нетни заплати и 39 млн. лева осигуровки. През тази година веригата ще продаде български плодове и зеленчуци за 35-40 млн. лева през 25 фирми. Това е инициатива на "Кауфланд", добави Чернев.
Tweet |
|