АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Кафе с аромат на успешен бизнес
Мария Йолова
Една от най-интересните идеи според EconomyNews.bg на изложението New Business Ideas и конференцията Франчайзинг Експо беше Еко Гурме Кафетерия “Кафе на Колела”. Наредихме се търпеливо на опашката от чакащи за кафе и информация за този вид франчайз и решихме да разберем колко струва да се занимаваш с този непознат у нас малък бизнес. Управителят на марката кафе Esto Trade и инициатор на идеята Кафе на колела – Йордана Димитрова разказа, че този необичаен бизнес й хрумнал спонтанно:"Имам малко дете и като всяко дете на него не му се седи на кафе с мама и татко. Децата искат да играят в парка. Именно по време на една такава разходка забелязах, че няма откъде да си купя хубаво кафе или чай. Аз съм ценител на хубавото кафе и хубавия чай, а се оказа, че има и много други хора като мен. За това си помислих, че тази пазарна ниша може да бъде запълнена по нестандартен начин.”
Кафе на колела е щанд, където пред вас се смила прясно изпечено кафе, без консерванти , оцветители, добавки. Това е още една еко идея, твърди Йордана Димитрова. „Освен органик кафе и чай, който ние предлагаме, можете да видите, че това е щанд-колело. С него искаме да напомним на хората за този алтернативен и здравословен начин за придвижване. Нашето мото е, че колелото отново е на мода. Кафе-машината е на газ, чашите са еко и дори прозрачната чаша, която може да видите на щанда и изглежда пластмасова, всъщност е от преработена царевица и е напълно био-разградима. Освен това се използват висок клас чай и кафе. Специално за Кафе на колела е създаена марка кафе Esto oт клас specialty coffee. „Както при вината се прави оценка на реколтата, така и при кафето се оценява с максимум 100 точки. Кафето, което ние използваме е с оценка над 80.”, обясни Йордана Димитрова.
Чаят от жасмин, който тя ни показа е в копринени, а не хартиени торбички, за да не се промени вкуса на жасмина, при приготвянето на чай. Според г-жа Димитрова всеки малък детайл е от значение за успешния бизнес. Почитателите на био-културата са може би най-сериозната целева група за този франчайз. Ние опитахме био безкофеиновия ментов чай, който имаше изненадващо наситен вкус и аромат. Цената от 2.90 лева може да се стори прекалено висока на някои хора, но за ценителите – едва ли. На това залага и екипът на г-жа Димитрова. Кафе на колела е целогодишен бизнес, предимството е и в мобилността му. През зимния сезон кафетарията може да работи на закрито в бизнес сгради и офиси. А през останалата част от годината – в парковете, каквато е и първоначалната идея на Йордана Димитрова.
Началната инвестиция
Изцяло оборудваната кафетерия струва 7500 евро. А еднократната цена за франчайзинга е 3500 евро. Интересът към този бизнес, макар и непознат за България , е голям. Това пролича и в първи ден на изложението за нов бизнес - Франчайзинг Експо в НДК. За сега това кафе може да бъде закупено в Морската градина на Бургас и в (или пред) НДК в София. Предстои откриване в Морската градина на Варна и парковете в София. Предлага се и като Франчайзинг пакет.
Снимки: Facebook група Кафе на колела/ Coffee on Wheels
Tweet |
|