EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

КЗК глоби blizoo

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби blizoo

mail18:00 | 01.03.2011прегледи 2019 коментарикоментари 1


Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение на чл. 36, ал. 2 от ЗЗК от страна на „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 56 288 лв. На първо място КЗК установи, че „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети „Смарт”, „Екстра”, „Премиум” и „Премиум+”. Ответното дружество предлага и рекламира три различни по естеството си коледни бонуси: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите 6 месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност. Бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което КЗК счита, че не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата. С оглед на това Комисията средоточи своя анализ единствено по отношение на коледния бонус - ваучер на определена парична стойност. Бонусът - ваучер е безплатен и се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за някои от пакетите Blizoo. Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само до 15.02.2011 г. По този начин така рекламираният и даван бонус е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето именно към услугите на ответното дружество. КЗК определя този атрактивен начин за промотиране на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като „нелоялно привличане на клиенти”.Според Комисията това е непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене. По този начин се цели привличане на клиенти чрез забранени от закона средства.

 


Тагове: КЗК, глоба, blizoo
 
Коментари
 
Zlatan - 05-07-2011 г. 11:37:15

Ще дойде "Видов ден" и за Близуу! Печелбарството им на гърба на нас, потребителите, не може да продължава вечно. Хората могат да бъдат заблуждавани, но до време! Лавинообразно нараства броят на недоволните, както от обслужването им, така и от качеството на телевизията и интернет. А има алтернативи - има доставчици, които държат на качеството, което предлагат. Например НЕТ 1 могат и да имат малко по-високи цени, но предлагат постоянно високо качество. Кое е по-ценно - двата или петте лева месечно или нервите и негативните емоции непрестанно?

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg