АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
КЗК глоби eMAG за Black Friday &отговорът
Комисията за защита на конкуренцията установи нарушение на
"Данте Интернешънъл" СА /"Dante International" SA/, Румъния във
връзка с рекламната кампания "Черен петък" и наложи имуществена
санкция в размер на 551 549,78 лв., представляваща 4 на сто от
размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 година.
Това съобщиха от пресцентъра на КЗК.
Със същото решение Комисията установи и извършено нарушение
от дружеството по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК във връзка с рекламната
кампания "1+1 гратис Tassimo" и наложи имуществена санкция на
"Данте Интернешънъл" СА в размер на 206 831,17 лв.,
представляваща 1,5 на сто от размера на приходите от продажби на
дружеството за 2013 година.
Производството е образувано по повод на постъпил сигнал от
потребители за прилагането на недобросъвестни търговски практики
от страна на "Данте Интернешънъл" СА при воденето на рекламната
кампания "Черен петък" и "Една година emag.bg", както и на
рекламната кампания, установена в хода на предварителното
проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия
сигнал, "1+1 гратис Tassimo".
По отношение на рекламната кампания "Черен петък" Комисията
установява, че поведението на ответното дружество не съответства
на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето
на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти
при воденето на рекламни и промоционални кампании като
процесната "Черен петък". В този смисъл рекламните послания
"Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през
годината" и "Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки
през годината" като част от кампанията "Черен петък" имат
заблуждаващ характер по отношение на начина на формиране на
крайната цена за потребителите.
По отношение на рекламна кампания "1+1 гратис Таssimo"
Комисията установява, че в периода 20-24 март 2014 г. "Данте
Интернешънъл" СА предлага на клиента при купуване на една
кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид "безплатно",
което по същество представлява предлагане на потребителя на
добавка /втора кафемашина - по-евтината/, която е извън
позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в
противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез
предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на
практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди
конкурентната среда.
Tweet |
|