EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

КЗК глоби eMAG за Black Friday &отговорът

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби eMAG за Black Friday &отговорът

mail08:45 | 29.11.2014прегледи 3796 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията установи нарушение на
"Данте Интернешънъл" СА /"Dante International" SA/, Румъния във
връзка с рекламната кампания "Черен петък" и наложи имуществена
санкция в размер на 551 549,78 лв., представляваща 4 на сто от
размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 година.
Това съобщиха от пресцентъра на КЗК.
Със същото решение Комисията установи и извършено нарушение
от дружеството по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК във връзка с рекламната
кампания "1+1 гратис Tassimo" и наложи имуществена санкция на
"Данте Интернешънъл" СА в размер на 206 831,17 лв.,
представляваща 1,5 на сто от размера на приходите от продажби на
дружеството за 2013 година.
Производството е образувано по повод на постъпил сигнал от
потребители за прилагането на недобросъвестни търговски практики
от страна на "Данте Интернешънъл" СА при воденето на рекламната
кампания "Черен петък" и "Една година emag.bg", както и на
рекламната кампания, установена в хода на предварителното
проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия
сигнал, "1+1 гратис Tassimo".
По отношение на рекламната кампания "Черен петък" Комисията
установява, че поведението на ответното дружество не съответства
на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето
на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти
при воденето на рекламни и промоционални кампании като
процесната "Черен петък". В този смисъл рекламните послания
"Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през
годината" и "Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки
през годината" като част от кампанията "Черен петък" имат
заблуждаващ характер по отношение на начина на формиране на
крайната цена за потребителите.
По отношение на рекламна кампания "1+1 гратис Таssimo"
Комисията установява, че в периода 20-24 март 2014 г. "Данте
Интернешънъл" СА предлага на клиента при купуване на една
кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид "безплатно",
което по същество представлява предлагане на потребителя на
добавка /втора кафемашина - по-евтината/, която е извън
позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в
противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез
предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на
практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди
конкурентната среда.

Компанията eMAG ще обжалва глобата, наложена от КЗК по повод промоционална кампания „Черен петък“ 2013 г. и кампания „1+1 гратис Tassimo”, гласи съобщение на фирмата. Компанията счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.

От eMAG коментират още: „Тази година продължаваме с втора кампания, изцяло в полза на нашите клиенти. Подобни шопинг кампании са печеливши както за купувачите, които се възползват от добрите сделки, така и за местната икономика. Считаме, че такива силни кампании създават добра конкурентна среда, защото карат останалите компании да предлагат по-добри условия и цени. Като пример можем да дадем резултатите от началото на втората ни кампания “Black Friday” 2014, в която при старта на кампанията имахме 100 000 посетители на сайта, а три часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6 300 000 лв.”


 


Тагове: глоба, КЗК, Black Friday
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg