EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

КЗК глоби Fashion Days с 119 845 лв. + отговор

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби Fashion Days с 119 845 лв. + отговор

mail12:20 | 11.11.2016прегледи 5335 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи нарушение на дружеството "Фешън Дейс Шопинг", което представлява онлайн търговецa Fashion Days у нас, за заблужаща реклама по Закона за защита на конкуренцията. Наложената имуществена санкция е в размер на 119 845 лв. или 0.5 % от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2015 година.

КЗК се е самосезирала през май месец за обявената на сайта www.fashiondays.bg великденска промоция, в която се предлагала 25% отстъпка за всички стоки. Комисията е установила, че цените на някои от стоките са били значително завишени непосредствено преди промоцицята, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления.

Великденската промоция е била под наслов "Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."

След като се е самосезирала, КЗК е направила проучване и е установила, че цените на конкретни продукти са значително завишени по време на промоцията в сравнение с периода преди началото на кампанията. "По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията", решава КЗК. Според антимополония орган, се засягат интересите на конкурентите и има вероятност за изкривяване в търсенето.

В своето становищe онлайн търговецът твърди, че е действал "изцяло в съответствие със законодателството". Според "Фешън Дейс Шопинг", въпросната промоция не е свързана с намаление на цените (за разлика от предходни промоции), а с предоставянето на условна отстъпка.

Дружеството има възможност да обжалва решението на КЗК.

Отговор на компанията

Fashion Days ще обжалва решението на Комисия за защита на конкуренцията, съобщава в изявление компанията. Считаме, че нашата кампания е проведена съгласно добрите бизнес практики. Санкцията е наложена по повод четири продукта, които са били част от друга кампания (Spring Sale), приключила преди Великден, като след края й продуктите са се върнали на предишната си цена. Във Великденската промоция става въпрос за отстъпка на фактура, предоставяна с въвеждане на ваучер при поръчка над предварително обявена минимална стойност, която е приложима за всички продукти на сайта и не е насочена конкретно към някой от четирите продукта, споменати по-горе. Ето защо убедени сме, че интерпретацията на фактите в решението на Комисията е неправилна и всички действия на Fashion Days са били предприети добросъвестно и в съответствие със закона. Fashion Days организира постоянно атрактивни промоции, за да предложи на своите клиенти изгодни оферти в зависимост от сезонния характер на продуктите, различни празници през годината и други специални събития на модния пазар, завършва компанията.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044