АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
КЗК глоби Винпром Пещера
Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Винпром Пещера” АД, гр. Пловдив в качеството му на рекламодател във връзка с проведени рекламни кампании на нискоалкохолни напитки “Flirt Tease”, “Black Ran” и вино “Пещерока” като наложи имуществена санкция за заблуждаваща реклама на дружеството в размер 385 735 лв. (триста осемдесет и пет хиляди, седемстотин тридесет и пет лева), представляваща процент от оборота му. Комисията постанови прекратяване на нарушението и незабавно изпълнение на решението в тази му част.
По отношение на рекламните агенции, изготвили заблуждаващите рекламни клипове -„Маккан Ериксон София” ООД, „Арчър Айдиас” АД ( с предишно наименование Рекламна агенция „Лео Бърнет- София” АД), „Камера” ООД и „СИА” ЕАД, Ловеч, Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл.33 ал.1 от ЗЗК и наложи имуществени санкции на дружествата в размер съответно на 9 990 лв., 29 770 лв., 10 978 лв. и 14 278 лв.Във връзка с онази част от процесните реклами,промотиращи нискоалкохолен коктейл Flirt Tease, които са изготвени и излъчени в периода преди влизане в сила на действащия към момента ЗЗК, Комисията за защита на конкуренцията установи, че същите са създали риск от въвеждане в заблуждение на потребителите по смисъла на чл. 32, ал. 2 от ЗЗК (отм.), поради което на „Винпром Пещера” АД, Пловдив, е наложена имуществена санкция в размер на 50 000 лв. (петдесет хиляди лева ).
Tweet |
|