EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

КЗК глоби Винпром Пещера

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби Винпром Пещера

mail12:20 | 12.04.2010прегледи 1533 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Винпром Пещера” АД, гр. Пловдив в качеството му на рекламодател  във връзка с проведени рекламни кампании на нискоалкохолни напитки “Flirt Tease”,  “Black Ran” и вино “Пещерока” като наложи имуществена санкция за заблуждаваща реклама на дружеството в размер 385 735 лв. (триста осемдесет и пет хиляди, седемстотин тридесет и пет лева), представляваща процент от оборота му. Комисията постанови прекратяване на нарушението и незабавно изпълнение на решението в тази му част.
По отношение на рекламните агенции, изготвили заблуждаващите рекламни клипове -„Маккан Ериксон София” ООД, „Арчър Айдиас” АД ( с предишно наименование Рекламна агенция „Лео Бърнет- София” АД), „Камера” ООД и „СИА” ЕАД, Ловеч, Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 2, във връзка с чл.33 ал.1 от ЗЗК и наложи имуществени санкции на дружествата в размер съответно на 9 990 лв., 29 770 лв., 10 978 лв. и 14 278 лв.Във връзка с онази  част от процесните реклами,промотиращи нискоалкохолен коктейл Flirt Tease, които са  изготвени и излъчени в периода преди влизане в сила на действащия към момента ЗЗК, Комисията за защита на конкуренцията установи, че същите са създали риск от въвеждане в заблуждение на потребителите по смисъла на чл. 32, ал. 2 от ЗЗК (отм.), поради което  на „Винпром Пещера” АД, Пловдив, е наложена  имуществена санкция в размер на 50 000 лв. (петдесет хиляди лева ).

Повод за образуваното производство е постъпил сигнал от СЕМ във връзка с рекламите на няколко вида нискоалкохолни напитки.

Разследването на КЗК безспорно установи, че рекламите на нискоалкохолните напитки (премикс) Flirt Tease и премикс Black Ran и на трапезно вино „Пещерока” изцяло наподобяват рекламните послания на съответните спиртни напитки – водка Flirt, уиски Black Ram и ракия „Пещерска”.

След анализ на всички елементи на горепосочените рекламни клипове на нискоалкохолен коктейл (премикс) Flirt Tease, премикс Black Ran и трапезно вино „Пещерока” Комисията приема, че цялостното впечатление, което се създава с тях, внушава идеята, че същите промотират познатите и наложени вече на пазара и сред потребителите напитки водка Flirt, уиски Black Ram и „Пещерска гроздова” ракия. Това е така, защото процесните рекламни спотове са абсолютно идентични като сюжет, герои и съдържание с тези на напитките водка Flirt, уиски Black Ram и „Пещерска гроздова” ракия.

Посочените рекламни клипове са излъчвани достатъчно дълъг период от време  по националните ефирни телевизии (bTV, Нова телевизия и др. ), които достигат до неограничен кръг потенциални потребители, затвърждавайки заблудата за продуктите.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание характера и продължителността на нарушението,  степента на обществена опасност и необходимостта от съизмеримост на наказанието с икономическото състояние на дружеството.


Тагове: глоба, КЗК, Пещера
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg