EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

КЗК глоби "Проктър енд Гембъл"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби "Проктър енд Гембъл"

mail12:25 | 24.07.2009прегледи 678 коментарикоментари 0


Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ наложи имуществена санкция в размер на 556 435 лева на "Проктър енд Гембъл Интърнешънъл Опърейшънс СА", Швейцария, за извършено нарушение от Закона за защита на конкуренцията. Това съобщиха от
комисията.
Производството е образувано по искане на "Хенкел България" ЕООД. Дружеството присъства на пазара на перилни препарати с продуктите "Персил", "Рекс", "Первол" и "Силан". Молителят счита, че съдържанието на телевизионната реклама на перилния препарат "Ариел Прозим 7", разпространявана в националния ефир от 15 януари до 30 март, е подвеждащо. Производството е установило, че рекламата на перилния препарат "Ариел Прозим 7" дава информация за новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване. Това твърдение принципно се потвърждава от независимия институт за анализи "Фрезениус", който обаче
изтъква, че за да се постигне този резултат, е необходимо материята предварително да бъде третирана с рекламирания продукт минимум 10 пъти.
Видно от доказателствения материал излъчваната реклама на българския пазар не е съдържала ясна, изчерпателна и недвусмислена информация, която да указва задължителното многократно предварително третиране на материята с въпросния
перилен продукт за постигане на желания ефект. Използваният израз в рекламата "предварително изпран с Ариел Прозим 7" е нормално да се възприеме в буквалния смисъл, т.е., че и еднократно предварително изпиране е достатъчно за постигане на очаквания резултат.
КЗК счита, че премълчаването на съществена информация във връзка с действието на продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като по този размер на санкцията Комисията е отчела обстоятелството, че в
някои други държави от ЕС, рекламата на същия продукт е съдържала точни указания за постигане на желания ефект, докато на българските потребители това е било спестено.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg