EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

КЗК глоби „Олинеза” + „Кауфланд” за заблуждаваща реклама

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗК глоби „Олинеза” + „Кауфланд” за заблуждаваща реклама

mail11:10 | 16.12.2015прегледи 1949 коментарикоментари 0


Комисия за защита на конкуренцията глоби „Олинеза” ООД за заблуждаваща реклама, като имуществена санкция в размер на 253 960,00 лв. В хода на проучването е установено, че рекламното послание „-15%” е част от рекламна кампания на „Олинеза” ООД на продукта „Олинеза трапезна майонеза”, 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер. В решението се посочва, че в резултат на поведението на „Олинеза” ООД потребителите се въвеждат в заблуждение относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му, като по този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза. При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.

ВАС потвърди решение на КЗК за имуществена санкция на „Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД в размер на 542 662.50 лв. също за заблуждаваща реклама. Проучването на Комисията през 2014  г. установи, че рекламното послание „най-ниски цени”, използвано в рекламна кампания на Кауфланд има заблуждаващ характер, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара. В своето решение ВАС споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение. Според Съда предприятието, твърдейки че гарантира „най-ниска цена” на определени продукти, демонстрира пред клиентите и конкурентите си, задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди категорично, че стоките действително се предлагат на „най-ниска цена”. Използваната сравнителна степен в общоприетия смисъл има и може да има  едно единствено значение - че към определен момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от Кауфланд и поради това се внушава на средния потребител, че е най-изгодно да купи определени стоки и в този момент от магазин на Кауфланд, а не от конкурент. В този смисъл, ВАС заключава, че посланията са подвеждащи или способни да подведат лицата, до които са адресирани или достигат.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1798