EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

КЗП забрани викторини с есемеси

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗП забрани викторини с есемеси

mail17:50 | 10.12.2010прегледи 1356 коментарикоментари 2


Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани нелоялни практики на „Космо България Мобайл” ЕАД, изразяващи се в изпращане на подканващи за участие във викторина есемеси с недостатъчно коректна и непълна информация, което би могло да накърни интересите на потребителите.Заповедите за преустановяване на тяхното прилагане вече са връчени на търговеца и в тях е предвидено предварителното им изпълнение с цел защита икономическите интереси на потребителите, съобщиха от КЗП.КЗП счита, че някои от изпращаните от мобилния оператор до абонатите кратки текстови съобщения са формулирани така, че да създават впечатление, че обявеният награден фонд ще бъде раздаден само сред абонати на именно този телеком. Некоректна е и информацията в текстово съобщение
(„Izbran si da uchastvash v tegleneto za dneshnata nagrada I za 250.000lv sled nyakolko dni. Izprati SMS na 500 SEGA, ako iskash da uchastvash! 1,20lv s DDS/SMS.”), което би могло да създаде впечатление у потребителя, че вече е определен от оператора като „избран” да участва в тегленето на награда с голяма стойност. Освен това не е достатъчно ясно указано с колко sms-а потребителят може да участва при разпределянето на наградите. КЗП счита, че е налице и агресивна нелоялна търговска практика, която се изразява в отправянето на настойчиви и непоискани търговски съобщения от страна на оператора. Според общите условия на „Космо България Мобайл” ЕАД се допуска операторът да уведомява потребителите си за предоставяни от него нови услуги и промоции по няколко начина, сред които и с кратко съобщение (есемеси) при условие, че го прави за директния маркетинг (за което имат съгласието на потребителите с подписване на индивидуалните договори), но есемесите за конкретна игра („Големият кеш 2”), изпращани до потребителите, според КЗП, не попадат в тази категория, а са за популяризирането на търговската марка на Организатора – Уестбул Инвестмънт Лимитед, което става ясно от Общите условия на „Големият Кеш 2”.


 


 
Коментари
 
Мишо - 10-12-2010 г. 18:30:11

Изобщо тези игри са чист хазарт /плати 1,2 лв и може да спечелиш 100 000, все едно човек пуска тото :-)/ и трябва прокуратурата да се намеси, а държавата да ги забрани със закон! Законни са само ако Глобул са изкарали лиценз за хазарт и си плащат данъците, като хазартна фирма, но едва ли е такъв случая. :-)

венци - 13-12-2010 г. 01:29:30

Това с тези СМС и реклами е пълно Безобразие ,а и няма как да го спреш.По някога ми иде да удара джии ес ема си от земята.

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1769