АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
КЗП започва проверки на Mtel
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва проверки на мобилния оператор Mtel по сигнали и жалби на потребители, съобщиха от комисията. Най-често клиентите се оплакват, че месеци наред не могат да проверят сметките си и оставащите минути, Mtel не им издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да им предоставя услугата „кредитен лимит”.
Друг проблем, за който постъпиха жалби в КЗП е, че по технически причини Mtel не може да активира част от услугите на клиентите си, но ги кара да плащат за тях. Много от жалбоподателите имат съмнения, че сметките им се надписват. Според други забавянето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им. Заради създадените неудобства част от потребителите искат да прекратят договорите си с мобилния оператор, без да плащат неустойки, но Mtel им отказва. В започващата проверка са поканени да участват представители на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
Забавянето на някои процеси и възникналите за клиентите трудности са следствие от смяната на клиентската платформа на компанията и голяма част от тези трудности вече са преодолени, става ясно от разпространено до медиите съобщение.
Новата платформа бе въведена в началото на септември 2010 година. Очаква се тя да разшири възможностите за обратна връзка и да предостави повече възможности за реакция в отговор на препоръки от страна на клиентите, отбелязват от компанията.
Към момента възможността абонатите да се информират за текуща сметка и оставащи минути е възстановена за почти всички.
По-голямата част от 5.2 млн. клиенти на дружеството са получили сметките си за септември, октомври, ноември и декември. Заради случаи на забавени фактури, сроковете за плащане са били удължени с една седмица.
Преди да бъдат издадени, сметките преминават през няколко нива на системна проверка и през проверка на качеството.
Потреблението се отчита всекидневно, така че дружеството разполага с реални данни. Прехвърлянето на данните към системата, отчитаща сметките, е това, което се подлага на проверки, за да получат клиентите фактури, отразяващи реалното им потребление, се посочва в съобщението.
Всеки клиент е в правото си да се обърне към оператора за допълнителна проверка на своята сметка, на всеки сигнал се отделя нужното внимание, заявяват от оператора. От дружеството заявяват, че няма умишлено надписване на сметки. Възможни са
случаи на погрешно издадени фактури, но след проверка на данните компанията коригира сумата и не изисква от клиента плащането на неточно издадената сума, се отбелязва в информацията.
Кредитен лимит не се отказва на клиентите, тъй като не е услуга, а възможност, която операторът предоставя, добавят от компанията.
Tweet |
|
КЗП са толкова мудни, че проверката ще приключи 2013! http://momakat.net/2011/01/11/kzp-after-mtel/
И аз нямам доверие в КЗП веднъж вече пуснах жалба до тях относно Мобилтел, върнаха ми жалбата без резултат и ме насочиха към съда.Към жалбата бях приложил необходимите документи и ако имаха желание щяха да извършат проверка на Мобилтел. Тъй като от КЗП така работят съответно и Мобилтел правят каквото си искат. Днес подадох нова жалба до КЗП , в началото когато казах на инспектора в КЗП че искам да подам жалба относно Мобилтел той дори се опита да ме разубеди онтосно намерението ми да подам жалба с думите че щом е за Мобилтел жалбата нямало смисъл според него Мобилтел правили каквота си искат с потребителите,Аз обаче подадох жалба. Изхождайки от горенаписаното си задавам следните въпроси. Каква е функцията на КЗП ? Как защитава потребителите ? Има ли смисъл изобщо от такава комисия ? Не е ли по-добре да бъде закрита комисията? Защо държавата дава от нашите пари за издръжка на тази комисия щом комисията не може да зашити потребителите ? Ще чакам сега пак месец за резултат от моята жалба.
Смятам, че трябва да се организираме и съвместно да предприеме мерки. Аз лично след тяхната нова историческа нова платформа за надписване имам 3 двойно надписани месечни сметки и чакам още 2 сметки за да видя при тях как ще е. Това от страна на М - тел спрямо нас като клиенти е наглост и трябва да бъде наказана. Няма положение без изход и съм сигурен,че ще решиме въпросите в наша полза само не трябва да се отказваме а да се обединиме и да действаме. Всеки който е засегнат и иска да се бори да ми пише или се обади на следните координати: Имейл: stanko_dg@abv.bg Скайп: Hardy387
Абе има доста други компании, в сферата на услугите, които са дойстойни за проверка, но никой не се сеща за тях като че ли... да не би да е някаква конспирация срещу МТел? Чух за подобни съмнения...
точно пък тези от КЗП ли ще проверяват МТел, същите като не са помогнали нито веднъж на потребители при по-сериозни случаи като с новите документи, стоките менте, качеството на храната?! смешници. МТел си казаха за какво става въпрос, не мога да разбера защо се драматизира излишно само?!