EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

КЗП с нова кампания

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗП с нова кампания

mail09:00 | 07.08.2013прегледи 428 коментарикоментари 0


Комисията за защита на потребителите/КЗП/ започва кампания за ефективно разрешаване на потребителските спорове, съобщават от ведомството.
Смисълът на създаването и съществуването на помирителни комисии като един от съвременните европейски способи за извънсъдебно решаване на спорове е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна, се посочва в текста. Комисиите обаче не заместват съдебните дела.
Производството пред помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като потребителите доброволно решават дали да използват тази възможност за удовлетворяване на претенциите си.

КЗП призовава за активно участие и съдействие и представители на търговците, за да може помирителните производства да бъдат по-ефективни.
Положителният аспект на подобна практика ще е повишаване на доверието на потребителите, утвърждаване на добрия имидж и име на фирмата, гарантиране на равнопоставеността и не на последно място намаляване на разхода на емоции, време и ресурси, посочва Комисията.
Инициативата на КЗП стартира с изготвянето на списък на търговците, дали съгласието си за участие в помирителни производства. Той ще бъде публичен и достъпен на интернет страницата на КЗП www.kzp.bg.

 


Тагове: КЗП, кампания
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg