АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
КЗП с нова кампания
Комисията за защита на потребителите/КЗП/ започва кампания за ефективно разрешаване на потребителските спорове, съобщават от ведомството.
Смисълът на създаването и съществуването на помирителни комисии като един от съвременните европейски способи за извънсъдебно решаване на спорове е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна, се посочва в текста. Комисиите обаче не заместват съдебните дела.
Производството пред помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като потребителите доброволно решават дали да използват тази възможност за удовлетворяване на претенциите си.
КЗП призовава за активно участие и съдействие и представители на търговците, за да може помирителните производства да бъдат по-ефективни.
Положителният аспект на подобна практика ще е повишаване на доверието на потребителите, утвърждаване на добрия имидж и име на фирмата, гарантиране на равнопоставеността и не на последно място намаляване на разхода на емоции, време и ресурси, посочва Комисията.
Инициативата на КЗП стартира с изготвянето на списък на търговците, дали съгласието си за участие в помирителни производства. Той ще бъде публичен и достъпен на интернет страницата на КЗП www.kzp.bg.
Tweet |
|