EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

КЗП:Неизгодни клаузи при договори с туроператори

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

КЗП:Неизгодни клаузи при договори с туроператори

mail10:00 | 14.05.2015прегледи 1023 коментарикоментари 0


Комисията за защита на потребителите (КЗП) установила две
неравноправни клаузи в общите условия на договорите на
туроператори. Това съобщават от комисията.
Уговорките ограничават дадени по закон права на
потребителите при ползване на услуги, както и възможностите за
предявяване на рекламация за некачествена услуга. По препоръка
на КЗП по-голямата част от туроператорите са отстранили или
коригирали тези клаузи, а за други даденият срок за това тече.
Едната неравноправна клауза, която се съдържа в общите
условия на договорите на всички туроператори, съкращава срока за
подаване на рекламация за некачествена туристическа услуга от
14 на 7 дни и ограничава правата на потребителя по отношение
начините, по които може да подаде жалбата си.
Другата уговорка в ущърб на интересите на потребителите е,
че туроператорът не носи отговорност в случай, че по независещи
от него причини се стигне до отменяне, забавяне или изменения
на сроковете и условията на пътуването. Като такива причина
търговецът посочва забавяне на полети или автобусни превози по
технически или метеорологични причини (мъгли, бури, обилни
снеговалежи, дъждове и др.), както и при промяна на разписанието
от страна на превозвача (самолетна или автобусна компания), а
също и загуба или повреда на багажа по време на пътуването.
Тази клауза води до значително неравновесие между правата и
задълженията на двете страни по договора. Основното задължение
на туроператора към потребителя по Договора за организирано
пътуване е да го осъществи съобразно договореното между
страните. В заплатената от потребителя цена се включва и
самолетният /автобусният билет. При отклонение от договорените
параметри, потребителят следва да ангажира отговорността на
туроператора, тъй като именно с него се намира в договорни
отношения. В случай, че вината за промяната в пътуването е на
превозвача, туроператорът може да предяви регресни претенции към
превозвача с оглед предявени претенции от потребител. Така
също едно от основните задължения на туроператора към
потребителя е превозването на неговия багаж.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg