АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Китай купи Volvo за 1.3 млрд.евро
Китайският холдинг Geely, базиран в провинция Чжъцзян, се договори днес да купи шведския автомобилен концерн Волво, поделение на Ford Motors, предадоха световните агенции.
Това е най-голямата сделка в чужбина на китайска компания от сектора. Geely е най-големият частен автомобилостроител в Китай, като произвежда по около 300 хиляди коли годишно.Финансовият директор на Ford Луис Бут съобщи, че Volvo е продаден на китайската компания за 1,8 милиарда долара (1,3 милиарда евро). Това е близо четири пъти по-малка сума от тази, за която американският автомобилостроителен гигант закупи шведския концерн през 1999 г.
"Виждам Volvo като тигър", заяви на съвместна пресконференция в централата на концерна в Гьотеборг, югозападна Швеция, с ръководствата на Volvo и Ford президентът на китайския холдинг Ли Шуфу. "Тигърът принадлежи на гората, той не може бъде затворен в зоологическа градина, в една съвсем малка клетка. Трябва да освободим този тигър"
Китайското знаме бе издигнато в централата на Волво още преди обявяването на продажбата.Сделката ще бъде финализирана до края на третото тримесечие на годината. Тя ще осигури на Форд свежи пари и ще му позволи да се съсредоточи върху основните си марки коли - Форд, Линкълн и Мъркюри.
Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) вече е одобрила кредит за Volvo в размер на 445 милиона долара. Тъй като обаче Geely получава държавни субсидии, ще е необходимо заемът да бъде преразгледан.
Покупката е доказателство, че Китай вече е голяма сила в световното автомобилостроене. Geely смята да запази марката Volvo, както и нейната производствена база и развойния й център в Швеция, както и мощностите в белгийския град Гент, в които работят общо около 20 хиляди души. Президентът на Geely обаче вече планира да започне да произвежда Volvo в Китай. Фабриката ще бъде в Пекин и ще произвежда за местните потребители по 30 000 коли от тази марка.
"Сърцето на тигъра се намира в Швеция и Белгия (където са главните заводи на Volvo), но неговата мощ трябва да се усеща в цял свят и аз виждам Китай като един от пазарите, на които Volvo трябва да показва своята способност да отпуска конете", каза Ли Шуфу.
Президентът на Джили заключи, че "това е философията на това споразумение, ние искаме да защитим нашите пазари в Европа и Съединените щати и да развием Волво в нововъзникващите пазарни икономики, по-специално в Китай". Той обеща да запази отличната репутация на шведската марка за сигурност, качество, отговаряне
на екологичните стандарти и модерен скандинавски дизайн.
Миналата година Китай излезе на второ място в света след САЩ като пазар на автомобили. Продажбите скочиха с 46 на сто и достигнаха рекордната бройка от 13,6 милиона.Покупката на VoLvo бележи навлизането с пълна сила на Китай в европейския автомобилен сектор.
Снимка: Flickr
Tweet |
|